کد خبر: ۳۰۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 27 September 2016


قائم‌مقام سازمان بهزیستی با تاکید بر‌اینکه در سال گذشته طرح توان‌بخشی مبتنی بر خانواده برای ۴۲۰ هزار خانواده معلول روستایی اجرا شد، گفت: امسال هم این طرح در حاشیه شهرها اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، پهبد پورشبانان در جشنواره بزرگ خانواده و کودک (تجلیل از زنان و کودکان موفق و زوجین جوان تحت پوشش بهزیستی) که ظهر امروز به مناسبت روز خانواده در سالن جلسات همایش موسسه تحقیقات علوم دامی کشور برگزار شد، اظهار داشت: بنیان خانواده در جامعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

قائم‌مقام سازمان بهزیستی افزود: با بررسی در گذشته و وقایع‌نگاری می‌توان دریافت که مستحکم بودن خانواده مانع به‌وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی می‌شود. آسیب‌های اجتماعی با وجود خانواده‌های مستحکم نمی‌تواند به بدنه خانواده وارد شود و سبب حفظ حرمت سالمندان در خانواده‌ها می‌شود.

وی گفت: مداخله به‌هنگام در بحران با محوریت خانواده و پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در دستور کار سازمان بهزیستی قرار دارد که مثال آن جلوگیری از به‌وجود آمدن کودکان معلول است. با مشاوره‌های ژنتیکی پیش از ازدواج به زوجین سبب جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی خواهیم شد.

پورشبانان تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با دستگاه قضایی و دادگستری درصدد هستیم که زوجهایی که قصد جدایی و طلاق را دارند قبل از صدور حکم به مشاوران مجرب سوق داده شوند.

قائم‌مقام سازمان بهزیستی با تاکید براینکه در سال گذشته طرح توان‌بخشی مبتنی بر خانواده برای 420 هزار خانواده معلول روستایی اجرا شد، ادامه داد: امسال نیز این طرح در حاشیه شهرها اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار