کد خبر: ۳۰۳۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 27 September 2016


معاون دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه البرز در حوزه تولید اقلام آرایشی و بهداشتی در کشور دارای رتبه نخست است، گفت: البرز از بیشترین پروانه‌های تولیدات برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، جلال غفارزاده در همایش مبارزه ملی با قاچاق کالا که ظهر امروز در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه نگاه وزارت بهداشت به اقلام سلامت‌محور است، اظهار داشت: متولی اقدامات سلامت محور از ابتدا تا انتهای آن در تولید،‌ واردات و صادرات وزارت بهداشت است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه یکی از حساس‌ترین اقلام،‌ دارو و مشابه آن است، افزود: از دیگر اقلام حساس تجهیزات پزشکی و اقلام مورد استفاده در تشخیص بیماری‌ها است.

وی با اشاره به اینکه باید شرایط برای تولید، زنجیره توزیع،‌ نگهداری، تجویز و عرضه دارو فراهم باشد تا سبب امنیت آن شود، گفت: حساسیت اقلام آرایشی در زمره اقلام دارویی است.

غفارزاده با بیان اینکه اقلام بهداشتی در درجه پایین‌تر از حساسیت نسبت به اقلام آرایشی قرار دارند، افزود: استان البرز در حوزه تولید اقلام آرایشی و بهداشتی در کشور دارای رتبه نخست و از بیشترین پروانه‌های تولیدات برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه باید محیط تولید این اقلام در چارچوب باشد، گفت: باید مواد اولیه با نظارت ناظر فنی تامین شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه در فرایند واردات نخست وارد کننده ثبت کند که چه چیزی و از کجا می‌خواهد وارد کند، افزود: بر این اساس وزارت بهداشت ایران وزارت بهداشت کشور وارد کننده را برای واردات تایید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موضوع شرکت‌های پخش در زمینه اقلام آرایشی و بهداشتی حلقه مفقوده است، گفت: این شرکت‌ها مطمئن نبوده و مانند شرکت‌های پخش اقلام دارویی نیستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار