کد خبر: ۳۰۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 27 September 2016


دانش آموزان دبستان دخترانه میثم تمار و پسرانه شهید پرورش محمدشهر صبح خود را، با استشمام بوی متعفن جوی آب وسط حیاط مدرسه شان آغاز می کنند.

گروه استانی «تیتریک»، به نقل از«طنین شهر»، روز شنبه(۳ مهر)، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس سراسر کشور نواخته شد و دانش آموزان با شور و شوق فصل آموختن را آغاز کردند، شور و شوقی که ماه مهر را از سایر ماه های تقویم سال متمایز کرده و باعث شده است، اکثر بچه ها با شروع سال تحصیلی جدید، حال خوشی را تجربه می کنند.

بی شک همه ما، خصوصا در دوران ابتدایی این دگرگونی احوال را که بیشتر شبیه به حال و هوای روزهای آخر اسفند و آغاز سال نو است، دست کم یک بار در زندگی تجربه کرده ایم و قطعا شاعری که در شعر خودآورده است: «باز آمد بوی ماه مدرسه» نیز چنین تجربه شیرینی را داشته که این طور لطیف از مهر و مدرسه سخن گفته است.

اما باید گفت؛ در محمدشهر کرج که یکی از قدیمی ترین شهرهای استان البرز است، آغاز سال تحصیلی جدید ، برای دانش آموزان دبستان دخترانه میثم تمار و دبستان پسرانه شهید محمدپرورش با بوی خوش ماه مهر همراه نبود! سهم دانش آموزان این دو مدرسه از مهر، استشمام بوی تعفن فاضلابی بود که از جوی آب وسط حیاط مدرسه می گذرد!

**2**باز آمد بوی فاضلاب، بوی ماه مدرسه! / گذر منبع آلودگی زیست محیطی از حیاط دو مدرسه در محمدشهرکرج///// عکس ها رو بارگزاری کنید باز نمیشه

جوی آبی که محل انباشت زباله و جولانگاه حشرات موذی شده است و نمی دانم چگونه می شود، روی دیوار حیاط این مدرسه (میثم تمار)، پیام بهداشتی «پاکیزگی آغاز سلامتی است» را نوشت در حالی که در چند قدمی آن منبع آلودگی به خوبی نمایان است و سلامتی دانش آموزان را تهدید می کند!

**2**باز آمد بوی فاضلاب، بوی ماه مدرسه! / گذر منبع آلودگی زیست محیطی از حیاط دو مدرسه در محمدشهرکرج///// عکس ها رو بارگزاری کنید باز نمیشه

بسیاری از اولیا دانش آموزان این دو مدرسه از بی توجهی آموزش و پرورش به این مهم گلایه مند هستند و در گفت و گو با ما اشاره داشتند علاوه بر نمایندگان شورای شهر طی نامه ای از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز درخواست رسیدگی کردند تا برای رفع مشکل با آموزش و پرورش مکاتبه و رایزنی داشته باشند، اما بازهم مهری رسیده و گویا هنوز فرصت رسیدگی به شکایت والدین بچه ها نرسیده است.

**2**باز آمد بوی فاضلاب، بوی ماه مدرسه! / گذر منبع آلودگی زیست محیطی از حیاط دو مدرسه در محمدشهرکرج///// عکس ها رو بارگزاری کنید باز نمیشه

در زمان مراجعه ما به مدرسه میثم تمار، مادر دختر بچه ای که تن نحفیفی داشت از لابلای سایر مادران خود را جلوتر رساند و با غصه گفت: دخترم دانش آموز این مدرسه است و به دلیل عفونت کلیه باید مدام از سرویس بهداشتی استفاده کند اما من نگرانم زمانی که از کلاس خارج می شود از قسمت بدون حصار و درپوش جوی بپرد و خدای ناکرده داخل جویی بیفتد که خودش منشا عفونت است.

مادر دیگری نیز با ناامیدی گفت: تا به حال خبرنگاران و مسئولین شهری و استانی بسیاری به مدرسه آمدند و ما دیگر هیچ امیدی به اصلاح این وضعیت نداریم!

یکی دیگر از والدین دانش آموزان که خودش را محبی معرفی کرد با اشاره به کمبوذ سرانه فضای آموزشی در محمدشهر گفت: من بسیار پیگیر این موضوع بودم حتی حضوری به آموزش و پرورش هم مراجعه کردم اما آنها در پاسخم گفتند، اولویتشان نوسازی مدارس فرسوده است و فعلا برنامه و بودجه ای برای رفع مشکل ما ندارند.

او در ادامه گفت: من به نمایندگی از تمام اولیا دانش آموزان از مسئولین محمدشهر و مقامات استانی خصوصا مسئولین اداره محیط زیست کرج دعوت می کنم یک روز، فقط ۱۵ دقیقه از وقتشان را در حیاط مدرسه میثم تمار صرف کنند تا متوجه وخامت اوضاع و بوی گندآبی شوند که هر روز بچه های ما استشمام می کند.

او گفت: دیگر راضی هستیم فرزندانمان در مدرسه های کَپر شکل روستایی ادامه تحصیل دهند، اما هرروز نگران این نباشیم که مبادا شیطنت کنند و دستی به آب این جوی بزنند و بیمار شوند!

با این وجود سوال ما و والدین دانش آموزن این دو مدرسه از مسئولین ذی ربط این است که:

چرا با گذشت سال ها، چاره ای برای رفع این معضل اندیشیده نشده است؟

چرا از خیرین مدرسه ساز برای رفع این مشکل مدد گرفته نشده است؟

چرا دست کم در پوشی مناسب برای این جوی ها در نظر گرفته نمی شود؟

چرا در حالی که تمام مدارس در روزهای آغازین شروع سال تحصیلی آذین بندی و پاکسازی می شود در جوی وسط حیاط این دو مدرسه شاهد انباشت زباله هستیم؟

چرا در حالی که برخی از نهادها امکان اختصاص بودجه برای کمک به رفع کمبودهای مدرسه های شهر خودرا دارند، برای بهبود وضعیت این مدارس و رفع نیاز کوچکی همچون اضافه شدن سرویس بهداشتی دبستان شهید پرورش کمک چندانی صورت نگرفته است؟

چرا سلامت دانش آموزان این دو مدرسه از نگاه مسئولین همچنان بی اهمیت باقی مانده است؟

و چرا های بسیار دیگری که مشتاقیم پاسخش را از طریق این رسانه به گوش اولیا دانش آموزان این دو مدرسه رسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار