کد خبر: ۳۰۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ 27 September 2016


معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: دو طرح ملی در حوزه آب و خاک اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علیمراد اکبری ظهر امروز در حاشیه دومین کنگره ملی مهندسی و مدیریت آب و خاک ایران که در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج برگزار شد، اظهار کرد: این دو طرح در حوزه آب و خاک بوده و شامل سند ملی آب و محاسبه دقیق آب مصرفی در بخش کشاورزی است.

به گفته وی سند ملی آب تا پایان سال‌جاری به جامعه مهندسین تحویل داده می‌شود.

معاون وزیر کشاورزی در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح محاسبه دقیق آب مصرفی در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: این طرح به صورت میدانی و عملیاتی در مزارع در دست اجرا است.

اکبری تأکید کرد: طرح سنجش میزان مصرف آب در کشاورزی در سال زارعی جاری برای بیش از 10 محصول اجرایی شده است.

وی در ادامه سخنان خود بر حفظ منابع خاک در کشور تأکید کرد و افزود: باید اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور حفظ این مهم صورت گیرد، چراکه تأثیرات بسیار زیادی را در بخش کشاورزی و ... دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخشی دیگر از سخنان خود به تصویب طرح لایه حفاظتی خاک در دولت اشاره کرد و بیان داشت: این طرح در دولت به تصویب رسیده است و هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی نیز در دست بررسی است.

اکبری در ادامه سخنان خود به طرح جامع خاک اشاره کرد و گفت: برای حفظ منابع خاک این طرح اجرایی شده است و قرار است در برنامه ششم توسعه این مهم عملیاتی شود.

به گفته وی این برنامه باید سالانه 500 هزار هکتار سهم خاک در را در برگیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان را جایگزین کردن کشت دانه‌های روغنی به جای کشت گندم عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی در زیر بخش آب و خاک کشاورزی ارتقای بهره‌وری آب است، بنابراین این طرح می‌تواند ما را به اهداف مورد نظر برساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار