کد خبر: ۳۰۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷ 27 September 2016


معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو رفع مشکلات کمبود آب را در گرو مشارکت‌های مردمی دانست و گفت: فرهنگ‌سازی‌ها در مدیریت استفاده از آب ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رحیم میدانی صبح امروز در دومین کنگره مهندسی و مدیریت آب و خاک ایران که در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج برگزار شد اظهار داشت: توجه به مقوله آب و رفع کمبودها در این زمینه یکی از مهمترین مسائلی است که باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: مشارکت و همراهی مردم در استفاده از منابع آبی و توجه به این نکته یکی از مهمترین ضروریاتی است که باید فرهنگ سازی شود.

معاون وزیر نیرو در ادامه سخنان خود با تأکید بر مدیریت استفاده از آب و استفاده از الگوهای صحیح مصرف آب توسط مردم افزود: حل مشکل آب نیازمند همراهی بهره‌برداران است که می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین شاخصه‌های مدیریت آب محسوب شود.

میدانی تأکید کرد: چالش و بحران آب باید هر چه سریع‌تر مرتفع شود و آگاهی بخشی در این زمینه در جامعه یکی از مهمترین مسائل می‌باشد.

وی با اشاره به پدیده تغییر اقلیم و گرم شدن زمین تصریح کرد: به طوری که پیش‌بینی می‌شود اگر تا 2 درجه تغییر دما و گرم شدن را داشته باشیم 27 میلیارد مترمکعب تبخیر آب را خواهیم داشت.

معاون وزیر نیرو افزود: این میزان گرم شدن زمین برای کشوری که میزان تبخیر بالایی دارد می‌تواند به منابع آبی خسارت زیادی وارد کند.

میدانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سال گذشته سال آبی خوبی بود را داشتیم خاطرنشان کرد: سال آبی گذشته (95-94) با میانگین بارندگی 241 میلی‌متر بارندگی برای کشور به پایان رساندیم که براساس آمار نسبت به سال ماقبل 22 درصد افزایش بارش را داشتیم.

معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه سال گذشته بارش‌های خوبی را داشتیم گفت: اما پیش‌بینی می‌شود که سال آبی امسال بارندگی خوبی را نداشته باشیم لذا لازم است تا همچنان الگوهای مصرف آب را رعایت کنیم.

میدانی در ادامه به به تصویب طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در دولت اشاره کرد و بیان داشت: باید طرح‌هایی را اجرایی و عملیاتی کنیم که میزان مصارف را کاهش دهد.

به گفته وی با اجرای این طرح 11 میلیارد مترمکعب از مصارف آب کاهش خواهد یافت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار