کد خبر: ۳۰۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹ 27 September 2016


فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه‌ها و موسسان آموزش عالی کشور گفت: ولایتمداری و اخلاص مهمترین رمز موفقیت رزمندگان اسلام بود، بنابراین باید این رمز به نسل امروز نیز انتقال داده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین نصیرزاده ظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در دانشکده ادبیات دانشگاه خوارزمی واقع در کرج برگزار شد، اظهار داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام جانانه در برابر دشمن ایستادند و اجازه ندادند که ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.

وی ادامه داد: اخلاص، ایمان، ولایتمداری، و اعتقاد از مهم‌ترین خصایص رزمندگان اسلام بود و آنها توانستند با تکیه بر اعتقادات و ولایتمداری به پیروزی‌های بزرگی در این دوران دست پیدا کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه دشمن در زمان جنگ تحمیلی از سوی همه کشورها مورد حمایت بود، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی تنها با تکیه بر اعتقادات و داشته‌های خود این جنگ را اداره می‌کرد و در نهایت پیروز شد و دشمن را به شکست بزرگی وادار کرد.

نصیرزاده تأکید کرد: دشمن بعث عراق بر این تصور بود که می‌تواند در مدت زمان کوتاهی ایران را از پای درآورد اما تمامی معادلات دشمنان با ایستادگی و مقاومت و دلاورمردی رزمندگان اسلام و ملت ایران بر هم خورد و آنها شکست بزرگی را پذیرفتند.

وی ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه را یکی از مهم‌ترین وظایف مسؤولان دانست و افزود: باید با ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت آرمان‌های رزمندگان اسلام را به نسل امروز انتقال دهیم و آنها را موظف بر حفظ این آرمان‌ها کنیم.

فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه‌های کشور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز نیز ترفندهای دشمنان همچنان ادامه دارد، افزود: دشمن همچنان برای رسیدن به اهداف شوم خود توطئه‌چینی می‌کنند، بنابراین ارتقای بصیرت و آگاهی نسل امروز مهم‌ترین گام در برابر توطئه‌های شوم دشمنان است.

نصیرزاده عنوان کرد: با وجود تجهیزات کاملی که دشمنان داشتند ما دل در گرو خدا داده بودیم و در هشت سال دفاع مقدس همه مردم پای کار آمدند و صحنه‌هایی در آن زمان آفریدند که اکنون همچون داستان و افسانه است.

وی در ادامه به شهدای مدافع حرم اشاره کرد و اظهار داشت: امروز نیز شهدای مدافع حرم همچون شهدای روزهای دفاع مقدس هستند که با همان حال و هوا برای دفاع از حرم ائمه اطهار (ع) و ارزش‌های اسلامی در میدان مبارزه حاضر می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار