کد خبر: ۳۰۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵ 30 September 2016


رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه بین ۵۰ الی ۶۰ درصد صنعت استان البرز متوقف است، گفت: اگر تاریخ مصرف صنعت ما گذشته است دولت باید در تغییر خط تولید و تغییر ماشین آلات صاحب صنایع کمک کند نه اینکه آن صنعت بسته شود و دولت بی‌تفاوت باشد.

رحیم بنامولایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج با اشاره به اینکه سوخت فرودگاه بین‌المللی پیام در راستای صادرات به مدت 6 ماه از سوی دولت پرداخت می‌‌شود، اظهار داشت: 6 ماه کم است و باید طولانی مدت شود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه در حال حاضر بهترین فرصت برای پرداخت 50 درصد سوخت توسط دولت وجود دارد، افزود: ما به بازارهای روسیه، آسیایی و خلیج فارس صادرات گل و گیاه، میوه و تره‌بار انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه باز شدن ظرفیت‌های صادرات برای مرغ و مواد گوشتی، می‌تواند شروعی برای توسعه تجارت حلال کشور باشد، گفت: به سبب اینکه در گذشته نگاه به اجرای اقتصاد باز در فرودگاه پیام نبوده با عدم فعالیت آن مواجه شدیم و این فرودگاه راه منطقه‌ای برای جابجایی پست بوده است.

بنامولایی با بیان اینکه در حال حاضر در دولت تدبیر و امید برای احیا این منطقه برنامه‌ریزی شده است، تاکید کرد: باید از این فرصت برای رونق استان و کشور استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که نگاه‌های جزیره‌ای و تحریم داخلی وجود دارد، نمی‌توان به یک نگاه جمعی و گروهی رسید، ادامه داد: تحریم داخلی یعنی، مشکلات و قوانین پاگیری که در قانون فضای کسب و کار پیش‌ بینی شده است و در انجام کار وجود دارد.

بنامولایی با بیان اینکه در همه جای دنیا در هنگام برخورد با مشکل رکود، دولت‌ها در رابطه با مسائل وام بانکی، مالیاتی و تامین اجتماعی تنفس می‌دهند، افزود: ما نه تنها کمک نمی‌کنیم بلکه مسائل گذشته را شروع به بررسی می‌کنیم. حسابرسی 10 سال گذشته به صنعت ما لطمه می‌زند و اگر کمک نمی‌کنند دخالت نکنند.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های غلط گذشته سبب این رکود شده است، گفت: همین امر سبب عدم پرداخت وام توسط صنعتگر شده است.

بنامولایی افزود: فروش صنعتگر بالا رفته است اما حجم تولید آن پایین آمده است.

وی با بیان اینکه دولت باید به صنعتگر کمک کند، تصریح کرد: صنعتگر نیازمند نیست و خواسته وی ثبات عوامل بیرونی مانند نرخ ارز، سیاست‌ها و بخشنامه‌های دولت است که با ثبات آن‌ها، مدیران بخش صنعت می‌توانند با ثبات فکر کنند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه امروز مدیران فکر می‌کنند،‌ فردا یک دستورالعمل می‌آید، مجوزی که نباید صادر شود،‌ می‌شود و جابجایی تعرفه در گمرک انجام می‌شود، گفت: مدیران میانی نظام برخی اوقات خود مانع کار هستند.

وی با بیان اینکه بین 50 الی 60 درصد صنعت استان البرز متوقف است، افزود: اگر تاریخ مصرف صنعت ما گذشته است دولت باید در تغییر خط تولید و تغییر ماشین آلات صاحب صنایع کمک کند نه اینکه آن صنعت بسته شود و دولت بی‌تفاوت باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار