مشاور امور ایثارگران استاندار ایلام گفت:وظیفه همه ماست که ارزش های واقعی دفاع مقدس که ریشه در معنویت دارد را به نسل های آینده منتقل کنیم.
کد خبر: ۳۰۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸ 03 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛جواد رحیمی مقدم روز یکشنبه در نشست هم اندیشی ایثارگران در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام اظهار کرد: امنیت و آرامش امروز کشور آن هم در حالیکه کشورهای منطقه با انواع آشوب ها و درگیری های تروریستی مواجه هستند مرهون از خودگذشتگی و جانفشانی شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده های آنها است.
 
رحیمی مقدم یادآور شد: بزرگنمایی خدمات ارائه شده به خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران باعث می شود نتوانیم ارزش های والای ایثار و شهادت و دفاع مقدس را در جامعه نهادینه کنیم.
 
مشاور امور ایثارگران استاندار ایلام با تاکید بر اینکه ایثار و شهادت محصور در زمان و مکان نیست، تاکید کرد: شهدای مدافع حرم ادامه دهنده راه شهدای دفاع مقدس هستند چون عمق راهبردی امنیت کشور تنها محصور به مرزهای کشور نیست و ایثار و جانفشانی شهدای مدافع حرم نیز در راستای امنیت نظام مقدس اسلامی است.
 
وی با بیان اینکه دفاع از حرم به همان اندازه دفاع از کشور در دوران هشت سال جنگ تحمیلی ضرورت و اهمیت دارد، گفت: بازدید از دستگاه های اجرایی و دیدار با ایثارگران شاغل در این دستگاه ها از مصوبات شورای مشاوران ایثارگران ادارات استان ایلام است.
 
وی اضافه کرد: در این راستا تاکنون 2 نشست هم اندیشی با ایثارگران استان ایلام در ادارات کل ثبت احوال و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شده است.
 
رحیمی مقدم با بیان اینکه برگزاری این نشست ها در دیگر ادارات استان ادامه می یابد، یادآور شد: در این نشست ها مشکلات و مسائل ایثارگران شاغل در دستگاه های اجرایی بررسی خواهد شد.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام نیز در این نشست بر اهمیت پاسداشت فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی ایثارگران، شهدا و جانبازان تاکید کرد و امنیت و آرامش امروز را مدیون جانفشانی های این عزیزان دانست.
 
عبدالمالک شنبه زاده با اشاره به جایگاه رفیع شهدا و ایثارگران نزد خداوند متعال اظهار کرد: شهدا و رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس با از جان گذشتگی و ایثار توانستند دین مبین اسلام و ارزش های والای آن را زنده نگه دارند.
 
وی تاکید کرد: اقتدار امروز کشور حاصل ایثارگری های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و به برکت مقاومت آزادگان، جانبازان و شهدا بدست آمده است.
 
شنبه زاده یادآور شد: خاطره های هشت سال دفاع مقدس میراث گرانبهایی است که باید برای مستند سازی، ثبت، ضبط و انتقال ارزش های آن به نسل های بعد تلاش شود.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در سخنانی گفت: خانواده شهدا در این استان از بی توقع ترین اقشار جامعه هستند و تنها توقع آنها محفوظ ماندن راه شهدا است.
 
سلیمان رستمیان اظهار کرد: تنها توقع خانواده شهدا از مسئولان و مردم پیگیری مطالبات و دغدغه هایی است که فرزندانشان در راه آن جانشان را از دست دادند.
 
در ادامه جلسه ایثارگران به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند و راهکارهای مناسب برای حل مشکلات این عزیزان ارائه شد.
 
در پایان مراسم با اهدای لوح سپاس از ایثارگران و جانبازان و فرزندان شهدای شاغل در این اداره کل قدردانی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار