کد خبر: ۳۰۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 04 October 2016


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اقتصادمقاومتی بدون حضور مردم محقق نمی‌شود، گفت:‌ انتظار ما از نخبگان و تولیدکنندگان این است که برای رفع موانع تولید راهکار ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی یزدانی در دیدار با فعالان اقتصادی و مسئولان اشتهارد که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: تمام تلاش دولت و وزارت صنعت در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است. قطعاً تکالیفی که از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی برعهده ما گذاشته شده است تا پایان امسال محقق می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی بیان کرد: راه‌اندازی و به‌ظرفیت رساندن 7500 واحد صنعتی برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده و تلاش ما این است که در این راستا واحدهای تولیدی که زیر ظرفیت خود در حال کار هستند را احیاء و به ظرفیت واقعی برسانیم.

وی با بیان اینکه 88 هزار بنگاه تولیدی در کشور پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند، گفت: بیش از 98 هزار و 751 جواز تاسیس برای واحدهای صنعتی در کل کشور صادر شده است.

یزدانی با بیان اینکه ظرفیت‌های واحدهای تولیدی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید افزایش یافته تا رونق اقتصادی و اشتغالزایی محقق شود، گفت: از نخبگان صنعت انتظار داریم که در این مسیر ما را همراهی کنند تا بتوانیم به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی بیان کرد: انتظار ما از نخبگان و تولیدکنندگان این است که برای رفع موانع تولید راهکار ارائه داده و تنها به ارائه آمار کلی اکتفا نکنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه استان البرز در حوزه صنعت از استان‌های پیش‌رو و با ظرفیت‌های بالا است، گفت: استان البرز در صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری از رتبه بالایی برخوردار است و پتانسیل خوبی در راستای جهش و‌ توسعه صنعتی دارد.

وی با بیان اینکه این استان از ظرفیت خوبی در زمینه تاسیس نیروی متخصص برخوردار است، ادامه داد: بسیاری از نشان‌ها و واحدهای صنعتی مطرح در این استان در حال فعالیت هستند که این موضوع نشان‌دهنده ظرفیت‌های موجود است.

یزدانی با بیان اینکه اقتصادمقاومتی بدون حضور مردم محقق نمی‌شود، گفت: از هموطنان نیز درخواست می‌کنیم در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی از کالاهای داخلی استفاده کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بیان کرد: در لایحه برنامه ششم 30 درصد از سهم مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها برای ایجاد تحرک در نواحی و شهرک‌های صنعتی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
شما دلال بازی رو از سر این مملکت بردارید اینجا میشه بهشت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار