کد خبر: ۳۰۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰ 05 October 2016

عضو شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه در اجرای طرح‌ها باید نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم و کم‌برخوردار داشته باشیم، گفت: اگر پروژه‌های عمرانی را به صورتی اجرا کنیم که تنها در مناطق برخوردار باشد، نمی‌تواند مشکلات مردم را کاهش دهد.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج گفت: در طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی باید نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم کرج داشته باشیم.

مریم قهرمانی‌صارم در حاشیه بازدید از مناطق مختلف این شهرستان و نحوه اجرای طرح‌های عمرانی به خبرنگاران گفت: طی دوره چهارم مدیریت شهری کرج، طرح‌ها و برنامه‌ها و پروژه‌های بسیار خوبی در حوزه حمل و نقل و کنترل ترافیک انجام شده است.

وی افزود: اعضای شورای شهر به صورت جدی بر طراحی، تدوین و نحوه صحیح اجرای این پروژه‌ها نظارت دارند و همراهی لازم با مدیران شهرداری در حوزه هر چه بهتر اجرا شدن طرح‌های فوق را داریم.

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر تصریح کرد: علت حساسیت اعضای شورای شهر این است که معضل ترافیک امروزه هزینه‌های سنگینی به مردم مناطق پرجمعیت، کلانشهرها و به ویژه مرکز استان البرز تحمیل می‌کند و باید با نگاه جهادی و تخصصی برای رفع و کاهش این معضل تلاش کرد.

قهرمانی با اشاره به اجرای طرح‌هایی از جمله کنارگذر شمالی کرج و همچنین پروژه‌های مختلف اجرا شده و یا در دست اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح گفت: بر اساس قانون اعضای شورای شهر باید بر حسن اجرای کار نظارت داشته باشند و این نظارت‌ها وجود دارد.

وی بیان داشت: بارها در جلسات و نشست‌های مختلف با مدیران شهرداری تاکید کرده‌ایم که باید در زمان طراحی و تدوین پروژه‌ها و طرح‌ها نگاه کلان‌نگر و بلند مدت را لحاظ کرده و به مشکلاتی که ممکن است که 50 سال دیگر مردم کرج با آن روبه‌رو شوند، نگاه ویژه داشته باشیم.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج افزود: طرح‌هایی می‌تواند مشکلات کرج را در آینده رفع کرده و یا کاهش دهد که با این نگاه تدوین و اجرا شود و بدون کار تخصصی و علمی و کارشناسی، نمی‌توان با معضل ترافیک روبه‌رو شد.

قهرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در اجرای طرح‌ها باید نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم و کم‌برخوردار داشته باشیم، گفت: اگر پروژه‌های عمرانی را به صورتی اجرا کنیم که تنها در مناطق برخوردار باشد، نمی‌تواند مشکلات مردم را کاهش دهد.

وی اظهار داشت: مردم ساکن مناطق محروم و کم‌برخوردار از مدیران شهری انتظار توجه ویژه به مشکلات خود را دارند و باید در این مناطق با رویکرد جهادی وارد میدان شد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج لحاظ کردن نگاه عادلانه در مدیریت شهری را مهم توصیف کرد و گفت: برای دستیابی به توسعه پایدار نیازمند تخصیص عادلانه منابع و اعتبارات هستیم و باید پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی به صورت عادلانه در همه مناطق شهر، بالاخص مناطق محروم و کم‌برخوردار اجرا گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار