کد خبر: ۳۰۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 08 October 2016


در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی استان البرز با رئیس اتاق مشترک استرالیا و ایران ، ضرورت گسترش همکاری های اقتصادی مورد تاکید قرار گرفت.

دبیر کل اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز روز شنبه در این نشست گفت: در مسیر گسترش روابط تجاری بین البرز و استرالیا باید از ظرفیت ها و پتانسیل ها ی دو کشور به نحوه مطلوب استفاده کنیم.

مسعود قاسمی با ذکر این نکته که ما خواهان بستر سازی تجاری بین ایران و استرالیا در شرایط بردبرد هستیم، افزود: در دوران تحریم های ظالمانه همکاری تجاری و اقتصادی بین دو کشور با مشکلات عدیده ای همراه بود.

وی ادامه داد: تلاش بر این است که همانند سال های قبل از تحریم به عنوان قلب تجارت میان غرب و شرق مطرح شویم و به شرایط مطلوبی در این زمینه دست یابیم.

قاسمی ادامه گفت: در دوران تحریم امور تجاری ایران با خارج از مرزها با تنگناها و مشکلات فراوانی همراه بود.

وی افزود: باید ادبیات تجاری سال های تحریم را تغییر و به سمت تجارت آزاد رفته تا در سطح بین الملل جایگاه اصلی کشور را تثبیت نمائیم.

وی اضافه کرد: اکنون با استفاده از فضای برجام می توانیم روابط تجاری دوستانه با همه کشورها را تقویت و گسترش دهیم.

دبیر کل اتاق بازرگانی البرز با اشاره به این نکته که اکنون فضای مناسبی برای گسترش ارتباط ها تجاری در البرز فراهم شده است افزود: اتاق بازرگانی البرز در تلاش است پل ارتباطی مطمئن بین صاحبان صنایع داخلی و خارجی برقرار کند.

وی ادامه داد: تاکنون هیات هایی از جمله اوکراین،بوسنی، ایتالیا، فرانسه و کرواسی، استونی، پرتقال ، تایوان و هند به این استان سفر کرده اند.

استان البرز با برخورداری از حدود سه هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک از قطب های صنعتی کشور است که بخشی از تولیدات صنعتی این استان به خارج از کشور صادر می شود.

در پایان این نشست رئیس اتاق مشترک استرالیا در ایران به سئوالات فعالان اقتصادی در خصوصی چگونگی گسترش روابط تجاری با کشور استرالیا پاسخ داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار