گزارش تابناک درباره یک پرونده فساد اقتصادی
با پیگری این پرونده به نام‌های آشنایی می‌رسیم که نشان دهنده شجاعت دستگاه قضایی در برخورد با جرایم افراد در هر سمتی که هستند، دارد. نکته مهم این است که یکی از دستگیر شدگان در حقیقت فردی بوده که طی سال‌های اخیر ادعای مبارزه با فساد را داشت.
کد خبر: ۳۰۸۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 08 October 2016
به گزارش تابناک – البرز: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس روز چهاردهم مهر ماه خبری را در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان دهنده رصد و شناسایی یک باند فساد اقتصادی بود.
حسن جهانشاهلو در این خبر گفته بود: بر حسب گزارش‌های واصله به دادستانی شهرستان فردیس در مورد املاکی که متعلق به ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) بود، موضوع سند ملکی دو قطعه زمین که هر یک 3500 متر مربع، متراژ داشتند مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به ارائه سند توسط مالک، در مورد اعتبار آن از دفترخانه‌ای که در سند، نام آن درج شده بود استعلام انجام شد.
وی افزود: با توجه به اینکه دفترخانه مذکور جعلی بودن سندها را اعلام کرد، موضوع شناسایی باند جاعل حرفه‌ای که با روش‌های پیچیده در جعل سند دست داشتند به سرعت پیگیری شد.
دادستان فردیس در ادامه به حضور یکی از مدیران اسبق استانداری البرز در این پرونده اشاره کرد و گفت: 4 فرد مرتبط با جعل اسناد به همراه فرد متصرف که یکی از مدیران کل اسبق استانداری بوده بازداشت شدند.
جهانشاهلو  با اشاره به اینکه این جاعلان اکنون در بازداشت هستند و به یک مورد جعل سند دیگر در شهرستان ملارد اعتراف کرده‌اند، به صراحت پرده از اتهام "مدیرکل اسبق استانداری" برداشت و تاکید کرد: وی با علم به جعلی بودن سندها اقدام به خرید ملک با مبلغ ناچیز و دریافت کد رهگیری و مجوز ساخت و ساز از شهرداری کرده بود، در بازداشت به سر می‌برد.
دادستان فردیس ارزش هر یک از این ملک‌ها را 9 میلیارد ریال عنوان کرد که فرد خریدار برای مالکیت و تغییر سند برای هریک تنها 400 میلیون ریال پرداخت کرده بود.
با پیگری این پرونده به نام‌های آشنایی می‌رسیم که نشان دهنده شجاعت دستگاه قضایی در برخورد با جرایم افراد در هر سمتی که هستند، دارد.
نکته مهم این است که یکی از دستگیر شدگان در حقیقت فردی بوده که طی سال‌های اخیر ادعای مبارزه با فساد را داشت.
با ورق زدن تاریخ سال‌های گذشته و پیگیری نام این متهم، پرونده به روزهای انتخابات ریاست جمهوری سال 84 می‌رسم.
در روزهایی که اکبر هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی‌نژاد به دور دوم انتخابات راه یافته بودند و ناگهان فیلمی در سطح وسیع در شهرستان کرج توزیع شد.
در این فیلم به صراحت هاشمی رفسنجانی متهم به فساد مالی گسترده شد و نام یکی از متهمان این پرونده در تولید و تکثیر فیلم فوق به چشم می‌خورد که اتفاقا در همان روزها نیز دستگیر شده بود، اما با پیروزی دولت احمدی‌نژاد این پرونده به فراموشی سپرده شد.
حال همان فرد مدعی مبارزه با فساد اقتصادی، امروز به عنوان متهم یک پرونده بزرگ جعل اسناد و فساد اقتصادی توسط دستگاه قضایی دستگیر شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
هر دم از این باغ بری می رسد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار