کد خبر: ۳۱۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 16 October 2016


مدیرعامل ستاد دیه مردمی و کمک به زندانیان نیازمند استان البرز با بیان اینکه ۲۹۳ نفر زندانی غیرعمد در استان البرز وجود دارد، گفت: ۵۵ درصد زندانیان غیرعمد مالی و ۷ درصد آنها دیه تصادفی و مابقی آنها زندانیان مهریه هستند.

محمدباقر مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: در شش ماهه اول امسال 123 نفر زندانی غیرعمد که 6 نفر زن و مابقی مرد بودند، آزاد شدند. از این تعداد 10 نفر زندانی دیه، 65 نفر بدهی مالی، 45 نفر مهریه و 3 نفر نفقه بودند که کل بدهی این افراد 100 میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه 4 میلیارد ریال از کل بدهی زندانیان غیر عمد در سال جاری گذشت شاکیان بوده است، گفت: مابقی از این بدهی توسط تسهیلات بانکی، ستاد دیه، کمک‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) و آورده مددجویان بوده است.

مدیرعامل ستاد دیه مردمی و کمک به زندانیان نیازمند استان البرز گفت: در حال حاضر 293 نفر زندانی غیرعمد که 4 نفر زن و بقیه مرد هستند، در زندان وجود دارند که انشاءالله بتوانیم با کمک‌های مردمی و مسئولان این زندانیان را به کانون گرم خانواده‌هایشان بازگردانیم.

وی با بیان اینکه 55 درصد زندانیان غیرعمد مالی و 7 درصد آن‌ها دیه تصادفی و مابقی آن‌ها زندانیان مهریه هستند، عنوان کرد: میزان پرونده‌ها در سال جاری حدود 600 پرونده بوده که این میزان در حال کم و زیاد شدن است.

مقدسی افزود: در بحث زندانیان مالی و مهریه تقاضا می‌کنیم مسئولین و مردم کمک کنند تا این زندانیان هرچه زودتر به آغوش گرم خانواده بازگردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار