کد خبر: ۳۱۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 18 October 2016
گردهمایی روندهای جهانی منابع انسانی با حضور مدیران عالی‌رتبه و مجرب بین‌المللی در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران آغاز به ‌کار کرد.
این گردهمایی که از مهم ترین رخدادهای بین‌المللی مدیریت، به ‌شمار می‌رود، با سخنرانی مدیران شرکت‌هایی همچون اریکسون، گازپروم و ... برگزار شد.
«راه‌هاى نوين كار كردن» موضوع سخنرانی «راب ويرسما» مدير آموزش و توسعه گازپروم اينترنشنال بود. او در سخنرانی خود با اشاره به اهمیت به‌روزرسانی اطلاعات در شرکت‌ها گفت: محیط و نسل‌های اطلاعاتی شرکت‌ها پس از مدتی تغییر می‌کند و به همین دلیل اطلاعات 10سال قبل در حوزه نفت و گاز، امروز به اطلاعاتی عمومی تبدیل شده است.
 

 
 
راب ويرسما با اشاره به چالش‌های جهانی در حوزه منابع انسانی و پنج محدودیت موجود در این حوزه ادامه داد: رهبری مجازی، برون‌سپاری، ایجاد انگیزش کاری، به‌روزرسانی اطلاعات در حوزه کاری و اقتصاد دانش‌محور از جمله مشکلاتی است که منابع انسانی در حوزه بین‌الملل با آنها درگیر هستند.
او تاکید کرد: برون‌سپاری فعالیت‌ها در شرکت‌ها به یک امر عمومی تبدیل شده و اقتصاد دانش محور و اطلاعات به روز، مفاهیم کسب و کار را در دنیا تغییر داده اند. مدیریت منابع انسانی با تیم‌های مجازی و افرادی که با هم کار می‌کنند تغییرات محسوسی داشته است.امروزه تفکرات را به اشتراک می‌گذارند و از مسیر فضای مجازی می‌توان یک مهندس خوب داشت که از نزدیک با ما کار نمی‌کند اما ساعت‌ها مشغول به کار است.
مدير آموزش و توسعه گازپروم اينترنشنال درباره محدودیت‌های تیم‌های مجازی، به پیچیدگی، نامرئی بودن و ایجاد ارتباطات غیر اثربخش اشاره و گفت: باید فهم مشترکی در تیم مجازی وجود داشته باشد تا درک مفاهیم، با بازخورد مناسب همراه و همکاری‌های مشترک افزایش یابد.
در ادامه این گردهمایی، آسيه حاتمی مدیرعامل ايران‌تلنت در سخنرانی خود با موضوع «شرکت‌های رویایی کارمندان» با اشاره به مفهوم مهم Employer Branding گفت: این مفهوم، موضوع بسیار مهمی است که در ذهن بسیاری از مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها کشورهای در حال توسعه مغفول مانده ولی  امروزه به‌صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.
حاتمی تاکید کرد: شفاف‌سازی و به اشتراک گذاشتن تجربه واقعی کارمندان از فعالیت در یک شرکت، از زوایای مختلف (ارزش‌های شرکت، مدیران، فرصت‌های یادگیری و توسعه) در مسیر برندینگ یک شرکت می‌تواند آن مجموعه را به شرکتی مورد علاقه متخصصان تبدیل کند.
 
 
 وی در ادامه گفت: طبق آخرین نتیجه تحقیق انجام شده در ایران، بیش از 30درصد جامعه آماری تحقیق علاقه‌مندند که شرکت مورد علاقه‌شان فرصت‌های یادگیری بیشتری را در اختیار آنها قرار دهد و تنها سه درصد افراد شرکت مورد علاقه خود را بر اساس حقوق دریافتی بیشتر انتخاب می کنند.
بر اساس این گزارش، «چگونه مباحث مديريت استعداد و توسعه رهبرى را ارتقا بخشيم؟» و برپایی کارگاه تعاملی با موضوع «حالا كه از استعداد برخوردار هستيد، چه استفاد هاى از آن مى‌كنيد؟»  از موضوع‌های اصلی روز اول گردهمایی روندهای جهانی منابع انسانی بود.
گفتنی است، گردهمایی روندهای جهانی منابع انسانی روزهای 27 و 28 مهرماه در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار