کد خبر: ۳۱۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 18 October 2016


مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز از تفاوت 10 درجه‌ای دمای هوای این استان طی هفته جاری در مقایسه با هفته گذشته خبر داد.

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی هفته گذشته شاهد آب و هوای مطبوعی در استان البرز بودیم به صورتی که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه حداکثر دمای هوا در کرج به حدود 30 درجه بالای صفر رسید.

وی افزود: این شرایط تا اواخر هفته ادامه داشت اما با تغییر وضعیت جوی و ورود سامانه‌ سرد و بارشی به شمال کشور، آب و هوای استان البرز نیز دست‌خوش تغییراتی شد.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز تصریح کرد:‌ یکی از اثرات تغییرات جدید، کاهش چشم‌گیر و محسوس دمای هوای استان البرز است،‌ به صورتی که دمای هوا طی این هفته به حداکثر 20 درجه بالای صفر می‌رسد.

رحمانیان گفت: بنابراین شاهد کاهش 10 درجه‌ای دمای هوا در اکثر مناطق استان البرز طی هفته جاری و در مقایسه با مدت مشابه در هفته گذشته خواهیم بود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا طی هفته جاری شاهد بارش باران نیز خواهیم بود، بیان داشت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی طی روزهای آینده هوای استان البرز نیمه‌ابری و همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و احتمال بارش‌های پراکنده در ارتفاعات و مناطق مرتفع وجود دارد.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز افزود: برای 24 ساعت آینده نیز آسمانی نیمه‌ابری، در برخی از ساعات روز افزایش ابر و افزایش شدت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رحمانیان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت آب و هوایی مناطق مختلف استان البرز طی بیست و چهار ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت اشتهارد با حداقل 10 و حداکثر 27 درجه بالای صفر، گرم‌ترین شهرستان استان البرز لقب گرفته است.

وی اظهار داشت: همچنین طالقان با ثبت دمای حداقل 5 و حداکثر 25 درجه بالای صفر، خنک‌ترین شهرستان استان البرز بوده است.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز در پایان تصریح کرد: ایستگاه‌های سنجش دمای هوا در دیزین نیز حداقل 5 و حداکثر 15 درجه را ثبت کرده که با این اوصاف دیزین خنک‌ترین منطقه در استان البرز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار