کد خبر: ۳۱۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱ 18 October 2016


عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی استان البرز از آمادگی‌های لازم برای همکاری‌های تجاری این استان با کشور پرتغال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جعفر سلیمانی ظهر امروز در حاشیه نشست تخصصی تجار و فعالان اقتصادی البرز و کشور پرتغال که در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه روابط تجاری استان البرز با کشورهای مختلف می‌تواند مسیر توسعه اقتصادی و رشد و پیشرفت این استان را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: با سفر هیأت تجاری پرتغال به استان البرز،‌ این استان آمادگی‌های لازم را برای همکاری‌های تجاری با کشور پرتغال دارد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: استان البرز در صنعت نساجی، داروسازی، ملزومات پزشکی، صنایع غذایی و قطعات خودرو دارای ظرفیت‌های بسیاری است و می‌تواند در این زمینه‌ها با کشور پرتغال همکاری‌های لازم را داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه استان البرز دومین تولیدکننده محصولات دارویی کشور است، تأکید کرد: در این عرصه نیز می‌توانیم همکاری‌های تجاری را با کشور پرتغال داشته باشیم.

سلیمانی در ادامه سخنان خود یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استان البرز را وجود منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه باری پیام عنوان کرد و افزود: استقرار این فرودگاه می‌تواند ما را در ارتقای روابط تجاری به صورت مستقیم و با اختصاص هواپیمای باری کمک کند.

وی تأکید کرد: در این راستا فرودگاه پیام نیز به عنوان منطقه ویژه اقتصادی برای انعقاد قراردادها با خطوط هوایی پرتغال به منظور انتقال کالاهای تجاری آمادگی کامل دارد.

سلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری هیأتی از استان البرز به منظور پیگیری تفاهم‌نامه به اروپا اعزام خواهد شد، افزود: استان البرز نیز آمادگی دارد تا برای گرفتن سهمی از بازارهای بین‌المللی با این کشورها همکاری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار