رئیس شورای اسلامی کلانشهر کرج اظهار داشت: رودخانه کرج بر روی ریل مرگ به حرکت خود ادامه می دهد و متاسفانه وزارت نیرو نیز با سکوت در برابر پروژه مخرب تونل انتقال تونلی آب از سد امیرکبیر به تهران، به ناشنوایی مصلحتی دچار شده است.
کد خبر: ۳۱۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 19 October 2016
محمود دادگو اظهار داشت: در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر صیانت جدی از محیط زیست و منابع آبی تاکید موکد دارند اما شاهدیم که حیاتِ رودخانه کرج در برابر دیدگان مسئولان دچار تهدید جدی شده و با عملیاتی شدن پروژه انتقال تونلی آب از سد امیرکبیر به تهران، عملاً رو به خشکیدگی و مرگِ مطلق می رود.
 این مسئول ارشد شهری با بیان اینکه رودخانه کرج یکی از مهمترین منابع آبی کشور به شمار می رود که حیات بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری بدان وابستگی شدید دارد، بیان داشت: متاسفانه مسئولان وزارت نیرو به بهانه حفظ سلامت آب در مسیر انتقال به تهران نسبت به احداث تونل 5 هزار میلیارد تومانی اقدام کرده حال آنکه تبعات و خسارت های آن جبران ناپذیر گزارش شده است.
 وی با دعوت از وزارت نیرو برای مسئولیت پذیری، پاسخگویی و اجرای پروژه های عمرانی با روح زیست محیطی، اظهار کرد: البته دغدغه و نگرانی این وزارتخانه برای حفظ سلامت آب مصرفی شهروندان قابل تقدیر است اما باید به گونه ای عمل کرد که حیاتِ رودخانه کرج دچار تهدید نشود و کماکان شاهد استواری و اقتدار این مرز زیبای آبی باشیم.
 رئیس پارلمان محلی کرج از جاده چالوس به عنوان یکی از زیباترین محورهای گردشگری یاد کرد و با تاکید بر اینکه سالانه صدها هزار گردشگر به منظور دیدن از این جاذبه طبیعی روانه این خطه می شوند، گفت: در صورت بهره برداری از تونل انتقال آب زیبایی های جاده چالوس به سراب و رویا تبدیل می شود و مسئولان باید مانع از تحقق این فاجعه شوند.
 دادگو از مسئولان استانداری البرز، سازمان حفاظت محیط زیست و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تقاضا کرد با هدف صیانت از حیاتِ رودخانه کرج در برابر اصرار وزارتخانه نیرو برای بهره برداری از تونل انتقال ایستادگی کنند و مانع از به ثمر نشستن نیتِ برخی برای ضربه زدن به محیط زیست و منابع آبی شوند.
 وی در پایان با تاکید بر اینکه دنیا به سمت ایجاد و ساخت فضاهای گردشگری مشابه با جاده پر رمز و راز چالوس در حال حرکت است و توریست های خارجی در حین گذر از این مسیر زیبا، با حیرت به رودخانه کرج و طبیعت اطرافش می نگرند، گفت: با این همه و برغم توصیه جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی اما وزارت نیرو کمر به نابودی آن بسته که موجب شرمساری است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
لطفا این موضوع رو پیگیری کنید چرا زاینده رود در معرض دید همه هست ولی کسی از خشکی رودخانه کرج حرف نمیزند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار