کد خبر: ۳۱۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 20 October 2016


رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: صنعت و دانشگاه باید تعاملات پیوسته‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رحیم بنامولایی ظهر امروز در نشست هفتمین نشست اتاق فکر تعامل صنعت و دانشگاه اظهار داشت: یکی از مهمترین نیازهای امروز ما تعامل و ارتباط بیشتر بین صنعت و دانشگاه است.

وی ادامه داد: در این راستا یکی از مهمترین برنامه‌ها برای پیوستن صنعت و دانشگاه است که باید اقدامات بیشتری را انجام دهیم.

این مسؤول در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تعامل صنعت و دانشگاه سبب می‌شود تا فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مختلف بتوانند به صورت عملی نیز با محیط کار آشنا شوند افزود: باید این تعاملات به صورت دقیق و اصولی عملیاتی شود.

بنامولایی تأکید کرد: یکی از مهمترین معضلات امروز جامعه بیکاری است لذا بای با این تعاملات می‌توانیم مسیر توسعه اشتغال را نیز در کشور ایجاد کنیم و نیازهای لازم را در بخش تولید مرتفع کنیم.

وی گفت: هم‌اکنون دولت برای ایجاد اشتغال با مشکلاتی زیادی مواجه است لذا برای اینکه معضل بیکاری در جامعه مرتفع شود لازم است تا از امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده شود و با تعامل بیشتر بین صنعت و دانشگاه این مهم با دقت بیشتری طی شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز استفاده از نیروهای تحصیل‌کرده را در محیط‌های کار مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: با این اقدام می‌توانیم علاوه بر حضور نیروهای متخصص در محیط‌های کاری در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.

بنامولایی با بیان اینکه آمار جویندگان کار که دارای تحصیلات عالیه هستند بسیار زیاد است افزود: متأسفانه بسیاری از این افراد فاقد تجارب کافی بوده و به همین دلیل در محیط کاری با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در ادامه سخنان خود یکی از مشکلات در برخی از صنایع که به روش سنتی فعالیت تولیدی دارند را ناشی از «خود‌باوری غلط» حاکم در این صنایع عنوان کرد و گفت: صنعتگران این گونه صنایع تصور می‌کنند که تجربه برای مسیر توسعه تولید کافی است لذا حاضر به استفاده از روش‌های نوین و حضور متخصصان نیستند.

بنامولایی با اشاره به اینکه تعامل، همکاری و همراهی صنعت و دانشگاه می‌تواند بسترهای لازم برای رسیدن به تولید را فراهم کند خاطرنشان کرد: باید زمینه‌های این تعاملات بسیار بیشتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار