نماینده ولی فقیه در استان البرز:
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه گاهی در زمان انتخابات عوام فریبی زیادی از سوی برخی از کاندیداها و داوطلبین دیده می شود، تصریح کرد: تخلفات بین در زمان انتخابات دیده می‌شود که درفریب افکار عمومی و بدست اوردن آرا موثر است.
کد خبر: ۳۱۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹ 21 October 2016

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره اینکه در روایت اسلامی علائمی برای اهل بهشت بیان شده است، افزود: در روایت از امام صادق (ع) نقل شده که کسانی که چهره‌ای گشاده، زبانی نرم، دلی مهربان و دستی دهنده دارند از اهل بهشت هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه این موارد در زندگی روزمره انسان نقشی اساسی دارد، گفت: گشاده‌رویی در تعامل با دیگران و بخشنده بودن هم برای شخص و هم برای استفاده دیگران مفید است و داشتن این خصوصیات برای برخی از افراد از جمله پدر خانواده، معلمان و امام مساجد لازم و ضروری است.

امام‌ جمعه کرج در خطبه‌ دوم نمازجمعه این هفته کرج با اشاره به لزوم مدیریت در استفاده از گوشی‌های هوشمند و ایجاد محدودیت برای جلوگیری از هرگونه آسیب از این طریق برای دانش آموزان، اظهار داشت: داشتن گوشی تلفن همراه هوشمند در برخی از کشورها برای دانش آموزان زیر 13 ساله ممنوع بوده و اگر در خانواده‌ای فرزندی زیر 13 سال گوشی هوشمند داشته باشد دادگاه آن فرزند را از خانواده‌اش گرفته و تحویل بهزیستی می‌دهد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه به نسبت دیگر کشورها شاهد بی‌تفاوتی بسیاری در داخل کشور در این زمینه هستیم، افزود: در حال حاضر این گوشی‌های مخرب در دست بچه‌های دبستانی و ابتدایی دیده می‌شود که به اسم تکنولوژی سبب آسیب‌رسانی فراوانی به این فرزندان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه والدین در مقابل این هجمه مسئول هستند، گفت: این موضوع نباید به حال خود رها شود چون رها کردن این موضوع به حال خود سبب آسیب در حوزه‌های مختلف به این دانش آموزان می‌شود.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه آزاد گذاشتن و در دسترس قرار دادن گوشی‌های هوشمند برای کودکان خلاف آداب تربیتی است، گفت: باید در مقابل این موارد محکم ایستاد و با آن مقابله کرد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به برگزاری رزمایش فدائیان حریم ولایت در منطقه عمومی اصفهان در هفته گذشته اظهار داشت: این رزمایش قسمتی از توان دفاعی نیروی هوایی در حراست و دفاع از حریم هوایی کشور را نمایش داد و در این رزمایش انواع ادوات مربوط به یک ارتش مجهز به‌کار گرفته شد.

وی با بیان اینکه قسمت اعظم تجهیزات این رزمایش از قبیل پهپادها و دیگر تجهیزات از تولیدات داخل بود، گفت: قسمت اعظمی از تجهیزات به‌کارگیری شده در این رزمایش با تلاش متخصصان داخلی ساخته شده است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه این رزمایش دارای پیامی بود، گفت: پیام این رزمایش این بود که ایران اسلامی در تامین امنیت منطقه به حول و قوه الهی به قدرت خود تکیه داشته و اگر دشمن بخواهد بی‌عقلی کند و جسارتی به مهد آزادگان ایران اسلامی داشته باشد خانه عنکبوتی خود را ویران شده می‌بیند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به ابلاغ کلی سیاست‌های انتخابات به مجمع تشخیص مصلحت نظام و قوای سه گانه از سوی مقام معظم رهبری، عنوان کرد: این سیاست‌ها بر اساس قانون اساسی جزو اسنادی هستند که همه مسئولان و همه دستگاههای تصمیم‌گیر باید در عمل به آن اهتمام داشته و این سند حکم قانون را دارد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه ویژگی این اسناد این است که کمبودها و خلاءها را پر کرده است، تصریح کرد: باید به همه بندهای این سیاستها توجه جدی شده و در موضوع انتخابات اجرای این بندهای باید مورد توجه قرارگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بند چهار این سیاست که مربوط به تعیین حدود و نوع هزینه‌ها و منابع مجاز و غیرمجاز انتخاباتی، شفاف‌سازی منابع و هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان و تشکل‌های سیاسی و اعلام به مراجع ذی‌صلاح و اعمال نظارت دقیق بر آن و تعیین شیوه و چگونگی برخورد با تخلفات مالی است، عنوان کرد: این بند بسیار مهم و حیاتی است و در این استان و دیگر شهرها گاهی اوقات دیده می‌شود که هزینه‌های گزافی برای تبلیغات انتخاباتی و هزینه‌های برای لابی‌های پنهانی انجام می‌شود تا برخی از کاندیداها بر مرکب قدرت سوار شوند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه افرادی که برخلاف قانون عمل کرده و با هزینه های آنچنانی به دنبال کسب آرا هستند زمینه سوء استفاده را فراهم می‌کنند، اظهار داشت: اگر بند چهارم از سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اجرا شود جلوی تبلیغات نادرست و و عوام فریبی و موارد مشابه در زمان انتخابات گرفته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه گاهی در زمان انتخابات عوام فریبی زیادی از سوی برخی از کاندیداها و داوطلبین دیده می شود، تصریح کرد: تخلفات بین در زمان انتخابات دیده می‌شود که درفریب افکار عمومی و بدست اوردن آرا موثر است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به برخی این روزها سخنانی بر زبان می آوردند که اگر نماینده‌ای بعد از اینکه رای بیاورد و مدرک و سندی بر علیه این فرد پیدا شود امکان برخورد قانونی با این فرد وجود ندارد و این فرد دارای مصونیت است، گفت: در بند 13 سند این مطلب مورد تاکید قرار گرفته که اگر سندی در مورد شخصی که رای آورده کشف شود باید با این فرد برخورد قانونی شود که این موضوع نیز نکته مهمی است.

وی با بیان اینکه انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری در پیش است و عده ای هم اکنون در حال انجام کارهای مربوط به این رویداد هستند، تاکید کرد: رایزنی‌های در این باره در حال انجام است و انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای تبعات کلان تری به نسبت شورای اسلامی شهرها بوده که اگر به هرکدام از منظر خود و از زوایای مختلف آن بی توجهی شود دارای تبعات و آثار کلان در جامعه است که تبعات مربوط به شورای اسلامی شهر ملموس‌تر است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه افرادی که انتخاب می‌شوند باید دغدغه مند بوده و از تدین کامل برخوردار باشند، تاکید کرد: در حال حاضر عده‌ای مصمم هستند که سنگر و یا کرسی مربوط به این مناصب را تصرف کرده و به امیالی که غیر الهی و به سود مردم نیست برسند. برخی از این افراد به دنبال منافع شخصی و گروهی خود بوده و سعی دارند که در زمان مقرر چهره این افراد را برای نمازگزاران شفاف نمایم.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان جوان علمی کشور و فرمایشات معظم له در این دیدار، تصریح کرد: نخبگان باید در راستای اجرایی شدن منویات رهبر معظم انقلاب با جدیت تمام عمل کرده تا شاهد شکوفایی کشور و نظام باشیم.

به گزارش تسنیم، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه یکی از محورهای فرمایشات رهبر معظم انقلاب به انحراف کشیدن حرکت علمی کشور بود، تصریح کرد: استان البرز استانی کشاورزی و صنعتی است و جای سئوال است که چقدر از پایان نامه‌های دانشگاهی منطبق با صنایع و کشاورزی استان است و این موضوعات باید مورد توجه اساتید قرار گیرد که پایان نامه‌های دانشجویان بر اساس نیاز استان تهیه شود.

وی با بیان اینکه بدنام کردن حرکت علمی کشور بعد از ناامید شدن دشمن در به انحراف کشیدن حرکت علمی از جمله فرمایشات رهبر معظم انقلاب بود، تاکید کرد: روندی که در برخی از دانشگاه‌های استان البرز در مورد پایان نامه‌ها در حال روی دادن است مورد قبول نیست و فعلا در این زمینه تذکر می‌دهم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرزبا بیان اینکه در برخی پایان نامه‌ها اساتید از دانشجویان خواستار نوشتن مطالبی هستند که از مبانی دین فاصله دارد، متذکر شد: این اساتید اصرار دارند که دانشجویان از این پایان نامه که برخلاف مبانی دینی است دفاع کرده وحتی نمره بگیرند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه تعدادی از این پایان نامه‌ها را از نزدیک دیده‌ام و حتی در جریان نمره دریافتی دانشجویان قرار دارم، تاکید کرد: این موارد در هیچ قالبی نمی‌گنجد وحتی با فرهنگ ما منافات دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز با بیان اینکه این موضوع توهم توطئه نبوده و جنگ با باورهای دینی و الهی است، گفت: دشمن به صورت خزنده در حال عرض اندام کردن است.

وی با بیان اینکه برخی از مسئولان دانشگاه‌ها توجه لازم در این زمینه را ندارند، متذکر شد: نظام سلطه به هر وسیله‌ای که دارد در حال تلاش برای نفوذ است و این مسئله موضوع جدیدی نیست و هرجای و هر زمانی که فرصت پیدا کند ضربه خود را وارد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه لازم است آقایان هوشیار باشند که در میدان دشمن بازی نکنند، تاکید کرد: امام (ره) در چهارم آبان نسبت به پذیرش قانون کاپیتولاسیون واکنش نشان داد و قانون کاپیتولاسیون را سند بردگی دانست و اعتراض ایشان سبب تبعید معظم‌له شد.

وی با بیان اینکه دشمن با ما رفاقت ندارد، گفت: سازمان مللی که در آستانه سالگرد تاسیس آن قرار داریم به جای پاسداری از حقوق ملت در یمن، بحرین، افغانستان، سوریه و نیجریه و کشتار غیر نظامیان در این کشورها سکوت مرگ گرفته است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه حق وتو در سازمان ملل عقلایی نیست، افزود: این موضوع عقلایی نیست که تعدادی از کشورها با داشتن حق وتو اجازه داشته باشند که منابع دیگر کشورها را چپاول کنند.

وی با بیان اینکه سازمان ملل نوکر قدرت‌های جهانی بوده و این قدرت‌ها سیاست‌های خود را به این سازمان دیکته می‌کنند، عنوان کرد: این سازمان از خود اختیاری ندارد و نمونه بارز آن سکوت سازمان ملل در مورد کشتار غیر نظامیان در مجالس عروسی و عزاداری و سکوت در مقابل این فجایع است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه آمریکا در هر کشوری وارد شود آن کشور در زمینه منابع و ذخایر به تاراج می‌رود، گفت: برخی تا اسم آمریکا را می شنوند شاداب شده و تلاش می‌کنند که این جرثومه فساد را با عناوین و اسم‌های دهان پر کن تطهیر کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه عده‌ای اینگونه وانمود می‌کنند که اگر با جامعه جهانی تعامل نداشته باشیم اقتصاد ما با مشکلاتی رو به رو می‌شود، گفت: به فضل پرودگار با وجود امت انقلابی معتقد به اسلام ناب محمدی در کشور دست آمریکا به ایران نمی‌رسد.

امام جمعه کرج با اشاره به تلاش رزمندگان اسلام در آزادسازی موصل از دست و چنگال تروریست‌های تکفیری اظهار داشت: موصل از اهمیت زیادی برای داعش برخوردار بوده و در صورتی که این شهر از دست داعش آزاد شود سبب سقوط داعش شده و محور مقاومت در این نقطه تقویت می‌شود. توفیقات خوبی در حلب نیز در حال انجام است که امیدواریم در سایه این توفیقات جهان اسلام از شر این گروه های تکفیری خلاص گردد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه دولت مردان باید در زمینه بیانات خود دقت بیشتری داشته باشند و ما قصد تقابل با دولت مردان را نداریم بلکه بر خود وظیفه می‌دانیم که برخی نکات را متذکر شویم، گفت: وظیفه امامت جمعه تذکر، روشنگری و تبیین مسائل بوده و نمازجمعه عبادی و سیاسی است و باید مباحث اصلی سیاست بدون گرایش و حب و بغض توسط خطیب جمعه بیان شود.

وی گفت: جوانان جان بر کفی که صدها کیلومتر دورتر برای امنیت ایران و نظام اسلامی در مقابل دشمن قدار و جرار ایستاده‌اند، سزاوار قرار گرفتن آماج طعنه‌های عده‌ای در کشور نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز خطاب به گوینده این سخن، گفت: اگر همین سرداران مدافع حرم نباشند که شما نمی‌توانید به تنهایی وزیر باشید و طعنه بزنید و تعدادی از همکاران شما حقوق‌های میلیاردی بگیرند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه مدافعان حرم باید شهید شوند تا شما بتوانید در داخل این اقدامات را انجام دهید، گفت: چرا از راهنمایی و روشنگری امامان جمعه هراس دارید و به مدافعان حرم طعنه می‌زنید؟

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه مکرر از سوی مقام معظم رهبری، منتقدین و امامان جمعه اعلام شده که آمریکا بدعهد بوده و باید در زمینه مسائل هسته‌ای مراقبت لازم صورت گیرد، تصریح کرد: بعد از این همه نصیحت مشخص شد که برجام مساوی است با هیچ!

وی با بیان اینکه روشنگری در جامعه اضطراب ایجاد نمی‌کند بلکه گفتن این موضوع که آمریکا می‌تواند با موشک‌های خود ما را از بین ببرد در جامعه اضطراب به‌وجود می‌آورد، متذکر شد: تذکر و یادآوری در مورد قتل عام فرهنگی و حمله همه جانبه دشمن به ارزش‌ها و باورهای دینی و الهی جامعه در بین جوانان جامعه اضطراب ایجاد نمی‌کند بلکه نابود کردن دستاوردهای هسته‌ای و گفتن اینکه سایه جنگ بر سر کشور است، در جامعه اضطراب ایجاد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه برخی موارد علاوه بر اضطراب برای جامعه روان‌پریشی نیز می‌آورد که موارد اینچنیی بسیار فراوان است، تاکید کرد: بهتر است عزیزان در دولت در مدت زمان باقی مانده خدمت، به مسائلی از جمله بهداشت، بیکاری ، معیشت خانواده‌ها و معظلات فرهنگی پرداخته و با فرافکنی از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در مورد لزوم تدارکات برای برگزاری باشکوه اربعین حسینی اظهار داشت: تدارکات 30 هزار نفر از زائران اربعین با استان البرز بوده و ستاد عتبات باید با همکاری دستگاه‌های استان زمینه را برای برگزاری باشکوه این رویداد آماده کند.

وی با بیان اینکه محبان اهل بیت(ع) باید در این زمینه کمک کرده و نذورات خود را فقط به ستاد عتبات عالیات استان و شهرستان‌ها پرداخت کنند، گفت: دستگاه‌ها از مردم نذورات جمع نکنند بلکه در این مسیر به مردم کمک کنند و کارها متمرکز در یک مسیر هدایت برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین هدایت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار