کد خبر: ۳۱۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 23 October 2016


در هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کشوری که از عصر امروز به میزبانی استان البرز برگزار شده است 429 نفر در 29 رشته شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عصر امروز افتتاحیه هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت به میزبانی استان البرز برگزار شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان البرز در حاشیه افتتاح مسابقات ملی مهارت‌آموزی اظهار داشت: مهارت‌آموزی یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که باید به صورت جدی پیگیری شود و جوانان جویای کار با یک مهارت فنی و حرفه‌ای آشنا شوند.

حسن عزیزی با بیان اینکه توسعه اشتغالزایی یکی از مهمترین اولویت‌های این سازمان است افزود: برای توسعه اشتغالزایی باید مهارت‌آموزی را در اولویت خود قرار دهیم و جوانان جویای کار را از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند سازیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان البرز بر ارتباط بین صنعت و دانشگاه تأکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید بیش از پیش به آن توجه داشته باشیم ارتباط بیشتر بین صنعت و دانشگاه است تا بتوانیم مسیر توسعه اشتغال‌زایی را بیش از پیش فراهم کنیم.

عزیزی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها با کمترین مهارت‌ها مواجه هستند، افزود: لازم است تا برای جذب بازار کار این افراد آموز‌ش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته و با کسب مهارت‌های لازم بتوانند در محیط‌های کاری جذب شوند.

عزیزی در ادامه به برگزاری هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در البرز اشاره کرد و بیان داشت: افتتاحیه مسابقات امروز است و از فردا شرکت کنندگان در این دوره مسابقات فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان به مدت چهار روز با هم به رقابت می‌پردازند، خاطرنشان کرد: رشته‌هایی از جمله الکترونیک، آکوترونیک، تراش سی ان سی، آجرچینی، تأسیسات الکتریکی، رباتیک، طراحی مهندسی مکانیک، طراحی و توسعه فرز سی ان سی، فناوری طراحی گرافیک، فناوری اطلاعات، طراحی و توسعه وب و ... را از مهم‌ترین رشته‌های این مسابقه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار