کد خبر: ۳۱۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 23 October 2016


وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی گفت: به منظور توسعه اشتغال و ایجاد مهارت‌های لازم در میان جویندگان کار، وزارت تعاون یکی از برنامه‌های خود را مهارت‌آموزی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی ربیعی عصر امروز در مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت که در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در کشور انجام شود توسعه اشتغال و رفع معضل بیکاری است.

وی ادامه داد: باید از کشورهای موفق در مسیر توسعه اشتغال بهره گرفت و ما نیز با مهارت‌آموزی مرتبط با شغل می‌توانیم مسیر توسعه اشتغالزایی را سریعتر از گذشته طی کنیم.

وزیر تعاون در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تاکنون دولت یازدهم توانسته است 2 میلیون و 400 هزار شغل در کشور ایجاد کند افزود: در این راستا و براساس تمهیدات اندیشیده شده ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین اقدامات این وزارتخانه باشد.

ربیعی همچنین به صندوق توسعه ملی اشاره کرد و بیان داشت: براساس تصمیمات گرفته شده قرار است نرخ سود تسهیلات به 11 درصد برسد و در مناطق محروم نیز این میزان به 7 درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه ارائه این تسهیلات با هدف ایجاد اشتغال انجام می‌شود،‌ گفت: با ارائه این تسهیلات امیدواریم افراد بیشتری تمایل برای ایجاد اشتغال نشان دهند.

*تدوین برنامه‌های تخصصی در راستای ایجاد اشتغال

وزیر تعاون در ادامه سخنان خود با تأکید بر تدوین برنامه‌های تخصصی برای ایجاد اشتغال تأکید کرد: تدوین برنامه‌های تخصصی در جهت ایجاد اشتغال برای افرادی که دارای مهارت هستند از مهمترین اولویت‌ها است و می‌تواند گامی مهم در جهت توسعه اشتغال محسوب شود.

ربیعی گفت: توانمند کردن افراد جامعه و ارائه آموزش‌ها به آنان از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند در مسیر توسعه اشتغالزایی تأثیرات بسیار مطلوبی داشته باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری در راستای بهره‌وری و آموزش فنی و حرفه‌ای، ‌خاطرنشان کرد: بهره‌وری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از مهمترین ارکان اقتصاد مقاومتی است و می‌تواند به عنوان یکی از راهکارهای اساسی برای رسیدن به اق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار