کد خبر: ۳۱۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 23 October 2016


معاون فنی و آبخیزداری منابع طبیعی البرز گفت: برای کنترل مرحله نخست بیابان‌زدایی به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مهدی فتحی در گفت‌وگو با تسنیم در کرج، با اشاره به بحث ریزگردها در استان البرز، اظهار داشت: مباحث مربوط به وجود شترها در مراتع با ریزگردها ارتباط دارد.

معاون فنی و آبخیزداری منابع طبیعی استان البرز با بیان اینکه کانون‌های ریزگرد در اشتهارد و نظرآباد وجود دارد،‌ افزود: تقویت پوشش گیاهی در این مناطق سبب کمک به کنترل ریزگردها می‌شود.

فتحی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای بین منابع طبیعی استان البرز با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در زمینه کنترل ریزگردها در حال پیگیری است، گفت: طبق این تفاهم‌نامه در مراتع جنوبی استان البرز در نظرآباد و اشتهارد بیابان زدایی انجام می‌‌شود.

وی با بیان اینکه مراحل ابتدایی این تفاهم‌نامه انجام شده است، افزود: در این راستا هم منابع طبیعی استان البرز تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل راه وشهرسازی داشته است.

فتحی با اشاره به اینکه در مناطق جنوب استان کنارگذری از چرم‌شهر تا آبیک وجود دارد، گفت: طبق تفاهم‌نامه منابع طبیعی استان در ازای تخریب‌هایی که راه ‌و شهرسازی هاطر احداث کنارگذر انجام می‌دهد، 500 هکتار از بیابان‌های مناطق جنوبی احیا شود.

وی با بیان اینکه هزینه‌های اجرایی این طرح به عهده اداره کل راه و شهرسازی البرز است، ادامه داد: بحث‌های نظارتی این طرح به عهده اداره منابع طبیعی است.

معاون فنی و آبخیزداری منابع طبیعی استان البرز با اشاره به اینکه هر 2 تفاهم‌نامه کاربردی است، بیان کرد: تولید ریزگردها با سلامتی ارتباط مستقیم دارد و با توجه به محدودیت‌ در بحث اعتبارات، از خیرین برای کمک در این موضوع تقاضای کمک داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بهترین کار خیر بحث بیابان‌زدایی و کنترل ریزگردهاست،‌ ادامه داد: اعتبار طرح بیابان‌زدایی بسیار زیاد است و برای کنترل بیابان‌زدایی برای مرحله نخست به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

فتحی با اشاره به اینکه در فاز اول مناطق بحرانی در دستور کار قرار دارد، گفت: در اجرای این طرح به کمک دستگاه‌ها، خیرین و مردم نیاز است و در این راستا همایشی نیز با حضور مردم برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار