دادگو پیشنهاد کرد؛
کلانشهر کرج با میزبانی از مردمانی با گویش ها و فرهنگ ها و قومیت های متنوع از قابلیت لازم برای تبدیل به پایتخت اقوام ایران اسلامی برخوردار است و این مهم می تواند به جاذبه گردشگری این خطه بدل شود.
کد خبر: ۳۱۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 24 October 2016
محمود دادگو اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر دهه هفتاد خود به کرج و با در نظر گرفتن تنوع قومیت ها و خرده فرهنگ ها در این کلانشهر، عنوان زیبنده «ایران کوچک» را برای آن برگزیدند که از آن مقطع زمانی تاکنون شهرمان را با این صفتِ زیبا و شایسته می خوانند که نشانگر جغرافیا و روح عظیم این خطه از خاک میهن اسلامی است.
 وی افزود: اکنون مردمانی با گویش های ترکی، کردی، لری، گیلکی، بختیاری، اصفهانی، شیرازی، مازندرانی و... با روح همدلی و همزبانی و زیر سقفی به نام کلانشهر کرج در کنار یکدیگر زندگی می کنند و روزگار می گذرانند که چنانچه این پتانسیل به خوبی مورد توجه قرار گیرد، می تواند به عنوان یک فرصت گردشگری برای شهر و شهروندان عواید مادی و معنوی به همراه داشته باشد که عنوان «پایتخت اقوام ایران» شروعی مناسب برای این پروسه است.
 دادگو با تاکید بر اینکه کرج کلانشهری ولایتمدار با مردمانی شهیدپرور، حماسه آفرین، فداکار و شجاع است که از بدو انقلاب اسلامی تاکنون و در روزهای سخت و دشوار در کنار نظام و رهبری ایستاده و برای تداوم این انقلابِ اصیل خون بها داده اند، بیان داشت: شایسته است که استعدادها و پتانسیل های کرج به خوبی برای مردمان استانهای مختلف کشور بازگو شود تا شاهد ایجاد و توسعه زیرساخت های گردشگری باشیم.
 رئیس پارلمان محلی کرج اضافه کرد: چنانچه نهادهای فرهنگی نسبت به انتخاب و نامگذاری هفته فرهنگی کرج اقدام کرده و در این هفت روز شاهد برگزاری نمایشگاه ها، مسابقات و رویدادهای متنوع فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و رفاهی باشیم، بی شک ساکنین دیگر شهرها نیز برای بهره مندی از برنامه های در نظر گرفته شده روانه استان البرز خواهند شد و این مقدمه خوبی برای رونق اقتصاد شهری و ایجاد منابع پایدار درآمدی است.
 وی در پایان خواستار تهیه نقشه جامع گردشگری کلانشهر کرج شد و اظهار امیدواری کرد: با انجام اقدامات زیرساختی و مطالعاتی مورد نیاز، شاهد تقویت اقتصاد سبز در این خطه از ایران اسلامی باشیم و بتوانیم در جایگاه پایتخت اقوام ایران ایفای نقش کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار