کد خبر: ۳۱۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 24 October 2016


مدافع اسبق تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس گفت: یک نفر باید وارد میدان شده و برای سالم‌سازی محیط ورزشگاه‌های کشور اقدام کند.

مهدی‌هاشمی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد بودیم که تعداد تماشاگران فوتبال که به ورزشگاه‌ها می‌آیند، نسبت به یک دهه قبل کاهش چشم‌گیری پیدا کرده است.

وی افزود: یک دهه قبل دیدارهای استقلال و پرسپولیس برابر تیم‌های قدرتمند از جمله پاس، سپاهان، ملوان، استقلال اهواز با بیش از 80 هزار تماشاگر برگزار می‌شد، اما در آخرین شهرآورد تهران شاهد بودیم که این تعداد حتی برای مسابقه رودروی آبی‌پوشان و سرخ‌پوشان پایتخت به ورزشگاه نیامدند.

عضو تیم فوتبال ستارگان استان البرز تصریح کرد: کاهش جمعیت حاضر در ورزشگاه‌ها دلایل متعددی از جمله گرانی بلیط، افت کیفیت مسابقات و همچنین شرایط ناسالم حاکم بر استادیوم‌ها در حین برگزاری مسابقات دارد که باید به طور دقیق ریشه‌یابی و با عوامل آن برخورد شود.

هاشمی‌نسب گفت: متاسفانه برخی از تماشاگران ما که رسانه‌ها آنها را تماشاگرنما خطاب می‌کنند، در طول برگزاری یک مسابقه الفاظ رکیک به کار برده و رفتار غیر اخلاقی دارند و طبیعی است که خانواده‌ها دوست ندارند که در چنین فضایی فرزندانشان به ورزشگاه بروند.

وی با اشاره به اتفاقات دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس تهران که منجر به پرتاب سنگ از سوی برخی از تماشاگرنماها و مجروح شدن تعدادی از تماشاگران این مسابقه شد، بیان داشت: کدام پدر و مادری است که اجازه دهد، فرزندش به ورزشگاه رفته و با سر و صورت زخمی و خونین به خانه بازگردد.

این پیشکسوت فوتبال افزود: وقتی به رسانه‌ها نگاه می‌کنیم،‌ می‌بینیم که مدیران، کادر فنی و بازیکنان استقلال و پرسپولیس گلایه می‌کنند و می‌گویند در ورزشگاه‌ها به ما توهین می‌شود.

هاشمی‌نسب ادامه داد:‌ فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق و کمیته انضباطی هر بار جریمه‌هایی را برای تیم‌های خاطی اعمال می‌کند، اما اگر این جریمه‌ها کافی و پیشگیرانه بود، باید تاکنون جواب می‌داد.

وی تاکید کرد:‌ بالاخره یک نفر باید وارد میدان شده و برای سالم‌سازی فضای ورزشگاه‌ها اقدامی را انجام دهد و تحقق این مهم نیازمند کار کارشناسی دقیق و اجرای طرح‌های ویژه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار