کد خبر: ۳۱۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 24 October 2016


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: طی هفت ماه نخست سال جاری در مجموع 170 روز در البرز از هوای پاک بهره‌مند بودیم.

حسین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم و مسؤولان کشورمان، هوای آلوده است و طی سال‌های اخیر برنامه‌ها و طرح‌های متعددی برای جلوگیری از آلوده شدن هوا و یا کاهش آلاینده‌های جوی تدوین و اجرا شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین موضوعاتی که با آن دست به گریبان هستیم، ریزگردها هستند که در سال‌های اخیر به یکی از عوامل اصلی کاهش کیفیت هوا تبدیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: ریزگردهایی که هوای استان البرز را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند، دارای دو منشا داخلی و خارجی هستند. به عبارتی کانون بخشی از این ریزگردها در داخل استان و بخش دیگری در استان‌های همجوار است.

محمدی گفت: باید کانون‌ها و منشأ ریزگردها به طور دقیق در داخل استان و همچنین استان‌های همجوار به ویژه قزوین و اراک شناسایی شده و با احیاء پوشش گیاهی این مناطق، مانع از آسیب رسیدن جدی به سلامت مردم و آلوده شدن هوا بشویم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه طی سال جاری چه تعداد هوای پاک در استان البرز داشتیم، بیان داشت: توجه به این نکته ضروری است که شرایط وارونگی جوی همواره از اواسط پاییز تا پایان زمستان ایجاد می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: بنابراین اکثر روزهای آلوده و افزایش آلاینده‌های جوی ناشی شرایط وارونگی جوی در فصل سرد سال اتفاق می‌افتد.

محمدی ادامه داد: با این وجود دستگاه‌های پایش آلودگی هوا در نقاط مختلف استان البرز نشان می‌دهد که طی هفت ماه نخست سال جاری در مجموع حدود 216 روز گذشته، 170 روز هوای پاک در استان البرز داشتیم.

وی اظهار داشت: در 46 روز باقی مانده نیز هوا تنها برای گروه‌های سنی خاص از جمله کودکان، بیماران و سالمندان مساعد نبود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: با توجه به اینکه وارد فصول سرد سال شده‌ایم، از این پس احتمال افزایش آلایندگی‌های جوی وجود دارد و لازم است با همکاری و تعامل و تلاش همه دستگاه‌ها، منشأ آلاینده‌ها به صورت کارشناسی از بین برود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار