کد خبر: ۳۱۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 24 October 2016


معاون وزیر علوم با بیان اینکه رشته‌هایی در برخی از دانشگاه‌های دولتی خالی مانده است،گفت: این روند تا نزدیک به برنامه هفتم توسعه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمدحسین امید صبح امروز در دیدار با روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی-کاربردی استان البرز که در محل دانشگاه علمی کاربردی قطعه‌سازان میثاق برگزار شد، اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری در کل کشور ظرفیت پذیرش یک میلیون و 800 هزار دانشجو وجود داشت که بالغ بر 800 هزار دانشجو ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی است.

وی با بیان اینکه یک میلیون ظرفیت باقی‌مانده برای کل زیرنظام های دیگر اعم از روزانه و دیگر دانشگاه‌ها است، افزود: کمتر از 600 هزار نفر متقاضی برای حضور در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد که در سر کلاس حاضر شود.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه در گذشته به ازای هر دو صندلی یک متقاضی وجود داشت، گفت: در حال حاضر برای هر سه صندلی یک متقاضی وجود دارد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه زمانی که وارد این دانشگاه شدم حدود 100 هزار دانشجو پذیرش می‌کردیم و یک میلیون و 200 هزار نفر ظرفیت پذیرش در کل کشور وجود داشت، عنوان کرد: در آن زمان به ازای هر صندلی 10 نفر متقاضی وجود داشت و در حال حاضر به ازای هر یک نفر، 3 صندلی وجود دارد.

امید با بیان اینکه دو اشکال در این زمینه وجود دارد،گفت: ظرفیت‌سازی بدون نظر کارشناسی سبب بروز مشکلاتی شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری در خوشبینانه‌ترین حالت در کل مراکز علمی کاربردی 80 هزار نفر ثبت‌نام می‌کنند، گفت: سهم هر مرکز از دانشجویان میانگین حدود 80 تا 100 دانشجو است.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار موافقت تکمیل ظرفیت اخذ شده است، بیان کرد: خوشبین نیستم که بتوان در این زمینه نیز انتظارات برآورده شود چون یکی از زیر مراکزی که از دانشگاه علمی کاربردی زودتر به تکمیل ظرفیت اقدام کرده 600 نفر جذب کرده و 900 نفر دیگر هم جابه‌جایی بوده است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه رشته‌هایی در برخی دانشگاه‌های دولتی خالی مانده است، گفت: این روند تا نزدیک به برنامه هفتم توسعه ادامه دارد و پیش‌بینی این است که این روند ادامه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار