کد خبر: ۳۱۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 24 October 2016


در حالی کمتر از یک‌ماه دیگر هیئت دولت به استان البرز سفر می کند که استانداری البرز به دلایل نامعلومی اقدام به خط کشی رسانه ها برای پوشش اخبار این رویداد کرده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: در حالی که چند روز بیشتر تا سفر رئیس جمهور به استان البرز باقی نمانده استانداری البرز در اقدامی تامل برانگیز مرزبندی میان رسانه ها را آغاز کرده است.

رویه گزینشی دعوت کردن رسانه ها در جلسات، کارگروه ها و کمیسیون های مختلف مدت های مدیدی است که در استانداری البرز باب شده به طوری که برخی رسانه ها بارها و بارها مراتب اعتراض خود نسبت به این رویه را اعلام کرده ولی گوش شنوایی نیست.

نقش و جایگاه رسانه ها در آگاهی بخشی جامعه بر هیچ کسی پوشیده نیست؛ حال سوالی که مدت ها است بی پاسخ مانده این است که چرا استانداری البرز برای پوشش اخبار دولت دست به دعوت گزینشی رسانه ها می زند.

مدیرانی که باید به این پرسش، پاسخ گویند در واکنش به اعتراض رسانه ها به این جمله بسنده می کنند که «طبق دستور العملی که داریم باید یک رسانه در جلسات حاضر باشد»

این در حالی است که فتح الله حقیقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز پس از حضور در استان بارها و بارها از رسانه ها حمایت کرده است، وی هجدهم مردادماه در بازدید از خبرگزاری مهر نمایندگی استان البرز، با اشاره به اینکه دیدگاه ما نسبت به رسانه ها دیدگاه پاسخگویی است، اظهار کرده بود: باید با همکاری رسانه ها برای توسعه، عزت و سربلندی کشور و به تبع استان گام های بزرگی برداریم چرا که با اتحاد و وحدت می توان خدمات شایسته ای عرضه کرد.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط و تعامل مسئولان با رسانه ها، گفته بود: اطلاعات باید به صورت دقیق و کامل به خبرنگاران ارائه شود و آنان نیز بدون حب و بغض اقدام به انتشار کنند.

همگان می داند که روابط عمومی استانداری‌ها در سراسر کشور نسبت به افزایش سرمایه‌های اجتماعی و احساس تعلق مردم وظیفه ذاتی دارند و باید برای ارتقای میزان رضایتمندی مردم همواره تلاشی شایسته داشته باشند.

ازاین‌روی انعکاس موفقیت‌های دولت در گوشه گوشه کشور نیازمند داشتن روابط عمومی فعال و حرفه‌ای است چراکه هرچقدر در این حوزه ضعیف عمل شود نارضایتی‌ها بیشتر شده و برند دولت تدبیر و امید آسیب جدی خواهد دید.

در پایان باید گفت، بسیاری از کارشناسان منتقد بر این باورند که متأسفانه دولت یازدهم در حوزه ارتباطات رسانه ای ضعف‌های مشهودی دارد و به باور بسیاری از تحلیلگران و فعالان رسانه‌ای، دولت در انعکاس و جریان سازی موفقیت‌ها و دستاوردهای خود ناکام بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار