کد خبر: ۳۱۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 24 October 2016


رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: پیش بینی می‌شود امسال 80 هزار نفر در مراکز علمی کاربردی ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، محمدحسین امید در مراسم افتتاح یکی از مراکز علمی و کاربردی استان البرزکه امروز(سوم آبان)، برگزارشد، اظهارکرد: امسال در مجموع دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور 800 هزار ظرفیت داشتند.

وی ادامه داد:همه ظرفیت این مراکز پرنشده و 600 هزار نفر متقاضی برای حضور درکلاس‌های درس دانشگاه‌های علمی کاربردی وجود دارد.

وی اضافه کرد: صندلی‌های خالی این مراکز حاکی از عدم ظرفیت سازی مناسب برای دانشگاه‌ها و بی‌توجهی به روند کاهش جمعیت کشور بوده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی کشورافزود: در شرایط فعلی پیش‌بینی می‌شود امسال 80 هزار نفر برای شرکت در کلاس‌های مراکز علمی کاربردی ثبت نام کنند.

امید توضیح داد: این وضعیت صرفا مختص مراکز علمی کاربردی نیست به طوری که درحال حاضر شاهد خالی ماندن تعدادی از کلاس‌های دانشگاههای روزانه هم هستیم .

وی ابراز کرد: روند کاهش جمعیت دانشجویان کشور و خالی ماندن صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها تا پایان برنامه هفتم توسعه ادامه دارد.

این مسئول با اشاره به سهم هریک از مراکز از این متقاضیان گفت: به نظر می‌رسد سهم هر مرکز علمی کاربردی از این متقاضیان 80 الی 100 نفر باشد.

وی با اشاره به تاخیر در ثبت نام مراکز علمی کاربردی اظهار کرد: تاخیر در ثبت نام این دانشگاه ناخواسته بود اما از سال آینده شاهد این اتفاق نخواهیم بود.

وی در بخش دیگری ازصحبت‌های خود به برنامه ریزی برای اضافه‌کردن رشته‌های جدید اشاره کرد و افزود: درصدد معرفی هزار رشته مهارتی جدید هستیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان کرد: طی یک ماه اخیر بعد از هشت سال شورای مرکزی دانشگاه علمی‌کاربردی جلسه تشکیل داد که این اتفاق خوشایندی است و نتایج قابل توجهی خواهد داشت.

وی همچنین به سطح بندی مراکز علمی کاربردی اشاره کرد وگفت: با سطح بندی این مراکز به نوعی دانشگاه‌های علمی کاربردی درجه بندی می‌شوند.

امید با تاکید بر اینکه ارتقاء کیفیت در دستور کار دانشگاه جامع علمی کاربردی قرار دارد، گفت: این مهم در مراکز هم جوار با صنایع با سرعت بالاتری انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار