کد خبر: ۳۱۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲ 24 October 2016


مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: آموزش و پرورش رکن اصلی توسعه پایدار در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، نوزدهمین انتخابات شورای دانش‌آموزی البرز امروز(سوم آبان)، به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه استعدادهای درخشان فرزانگان یک آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزارشد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در این مراسم اظهارکرد: آموزش و پرورش رکن اصلی توسعه پایدار در جامعه است.

خسرو ساکی اضافه کرد: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس با هدف تعمیق باورهای دینی، سیاسی، اجتماعی، تمرین مشارکت و خود باوری، مسئولیت پذیری و تقویت فعالیت های گروهی انجام می شود.

وی توضیح داد: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی فرصتی برای تمرین دموکراسی در بین دانش‌آموزان است.

وی افزود: دراین انتخابات دانش‌آموزان با نحوه برگزاری انتخابات در فضای واقعی آشنا می‌شوند و به این نتیجه می‌رسند که رای‌های آنها در سرنوشت آینده جامعه موثر است.

این مسئول توضیح داد: در انتخابات شورای دانش‌آموزی تک تک دانش‌آموزان با تاثیرگذاری انتخاب آگاهانه آشنامی‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: برنامه شوراهای دانش‌آموزی و سایر شوراهایی که در کشور تشکیل شده یادگار دولت هفتم و هشتم است .

ساکی در ادامه به نقش شورای دانش‌آموزی درکشور اشاره‌کردو افزود: این شوراها هرکدام در نهادینه‌کردن تفکر مدیریت شورایی که همان بهره گیری از خرد جمعی است نقش موثر و سازنده ای دارند.

وی با اشاره به تاثیر تشکیل شوراها درکشور توضیح داد: با راه اندازی شوراها رویکرد تصمیم گیری در امور مختلف تغییر پیدا کرد زیرا نگرش های افراد جامعه به سوی مدیریت مشارکت جو هدایت شد.

گفتنی است430 هزار دانش‌آموز در پای صندوق های نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی شرکت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار