کد خبر: ۳۱۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷ 25 October 2016
یسرا حیدری موسوی دختر هفت ساله کرجی عصر روز پنجشنبه در بیمارستان ثارالله کرج در حین عمل آپاندیس و دقایقی پس از دریافت داروی بیهوشی دچار ایست قلبی شد و با وجود تلاش پزشکان درگذشت.
برخی از شهروندان در تماس با خبرنگار فارس مدعی شدند که افرادی سعی در اخذ رضایت‌نامه از والدین این کودک داشته و نمی‌خواهند آنها شکایت خود را تقدیم مراجع قضایی و نظارتی کنند.
این در حالی است که پیگیری‌های خبرنگار تابناک نشان می‌دهد که دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز به عنوان مدعی‌العموم به پرونده ورود کرده و پیش از طرح شکایت از سوی خانواده متوفی، دستور رسیدگی سریع صادر کرده است.
حبیب پیامی دایی دختر هفت ساله کرجی امروز به خبرنگار تابناک گفت: حال حاضر خانواده یسرا به همراه پیکر این دختر معصوم به شهرستان زادگاه خود رفته‌اند، تا در زادگاهش وی را دفن کرده و به خاک بسپارند و من مشغول پیگیری مراحل حقوقی این پرونده تلخ هستم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا شکایتی در این رابطه به مراجع قضایی تحویل داده‌اند، گفت: با یک وکیل صحبت کرده‌ایم و به طور قطع شکایت می‌کنیم و امیدواریم مسؤولان، دانشگاه علوم پزشکی و رسانه‌ها از ما حمایت کنند تا به طور دقیق از علت این حادثه مطلع شویم.
حبیب پیامی دایی مرحومه یسرا حیدری موسوی در پایان گفت: ما نمی‌خواهیم هیچ پیش‌داوری در این زمینه داشته باشیم و تنها انتظار داریم که دستگاه قضایی و دانشگاه علوم پزشکی به طور دقیق پرونده را بررسی و اگر قصوری صورت گرفته با مقصران برخورد قاطع داشته باشند.
از سوی دیگر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز که شخصا پرونده را رسیدگی می‌کند به خبرنگار تابناک گفته است: حق قانونی خانواده یسرا است که شکایت کنند و ما هم از آنها حمایت می‌کنیم.
حمید درفشی تصریح کرد: از سوی دیگر ما خودمان هم مدعی هستیم، چرا که مرگ یک بیمار موضوع ساده‌ای نیست تا بخواهیم از کنار آن به راحتی عبور کنیم، مگر می‌شود که یک بیمار پس از دریافت یک دارو دچار ایست قلبی شده و فوت کند و ما از کنار آن به راحتی عبور کنیم.
وی گفت: بنابراین ما نیز پیگیر پرونده هستیم و هیچ فردی حق ندارد در این زمینه به خانواده مرحومه معترض شود و دادستان استان البرز نیز پیگیر هستند و به طور قطع اگر قصوری انجام شده باشد، ابتدا مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز خواستار برخورد با مقصران احتمالی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار