کد خبر: ۳۱۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 25 October 2016
رئیس سابق هیأت اسکواش البرز گفت: پس از پنج سال تلاش برای توسعه اسکواش در این استان، یک شبه عزل شدم.

در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر عزل رئیس هیأت اسکواش استان البرز و انتصاب فردی غیر بومی و از استان سیستان و بلوچستان برای سرپرستی در فضای مجازی منتشر شد.

پیگیری‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد که شایعه انتصاب فرد غیر بومی صحت نداشته و مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز نیز طی گفت‌وگویی به صراحت این موضوع را رد کرده است.

اما پیگیری‌های خبرنگار ما حاکی از آن است که نحوه عزل رئیس هیأت اسکواش و انتصاب سرپرست جدید جالب و حتی نادر بوده است.

در این ارتباط با بهارک شینا رئیس سابق هیأت اسکواش استان البرز تماس گرفته و وی در گفت‌وگویی با خبرنگار ما  در کرج اظهار داشت: پنج سال قبل که هیچ ریاست هیأت اسکواش البرز را بر عهده گرفتم، این استان هیچ امکاناتی در این رشته ورزشی نداشت.

وی افزود: حتی یک سالن تمرین ساده و استاندارد نداشتیم و ورزشکاران و جوانان علاقه‌مند به اسکواش مجبور به رفتن به تهران و استفاده از امکانات پایتخت بودند.

رئیس سابق هیأت اسکواش استان البرز تصریح کرد: در این پنج سال تلاش‌های بسیاری انجام دادیم و موفق به احداث یک سالن مستقل برای اسکواش شدیم که امروزه جوانان و نوجوانان بسیاری به جای رفتن به قلیان‌سراها و گرفتاری در دام آسیب‌های اجتماعی از این امکانات بهره‌مند می‌شوند.

شینا گفت: این سالن ما از نظر کف‌پوش و امکانات استاندارد نبود و با جذب اسپانسر و کمک گرفتن از امکانات افراد علاقمند به این ورزش مفرح به همین دلیل طرح بهسازی و نوسازی کف‌پوش و تجهیزات سالن اسکواش البرز را در دستور کار قرار دادیم.

وی بیان داشت: در روزهای اخیر و این طرح به اتمام رسید و تلاش کردیم برای رونمایی دوباره از اقدامات انجام شده و افتتاح مجموعه از مسؤولان استانی و کشوری از جمله مدیران فدراسیون اسکواش دعوت کنیم تا این مراسم برگزار شود.

رئیس سابق هیأت اسکواش استان البرز افزود: مراسم فوق قرار بود روز پنجشنبه (بیست و نهم مهر) برگزار و همزمان مسابقات پسران پس از برنامه افتتاح و رونمایی انجام شود.

شینا گفت: دعوت‌نامه را به فدراسیون اسکواش فرستادیم و یکی از اعضاء هیأت اسکواش استان البرز جهت پیگیری دریافت دعوت نامه با فدراسیون تماس میگیرد ومنشی اعلام می‌کند خانم شینا در هیأت دیگر سمتی ندارند و برای آقای زائرمیری حکم سرپرستی زده شده است.

وی ادامه داد: برای این تغییر و تحولات حتی یک پیامک ساده هم نزدند و من از این موضوع خبر نداشتم و حقم نبود که پس از پنج سال و زحمت برای توسعه اسکواش البرز، اینگونه با من رفتار کنند.

رئیس سابق هیأت اسکواش استان البرز اظهار داشت: انتظار داشتم چند روز زودتر به من خبر می‌دادند و نه اینکه فرد جدید منصوب شده و حتی از طریق پیامک من را مطلع نکنند.

شینا افزود: جالب این است که حتی اداره کل و ورزش جوانان هم به من خبر ندادند که دیگر مسؤولیتی ندارم و در حالی که هیچ سمتی نداشتم، در هیأت اسکواش حضور داشته و کار می‌کردم.

وی در پاسخ به این پرسش که تکلیف برگزاری مراسم برای افتتاح کف‌پوش جدید و استاندارد سالن اسکواش و مسابقات در دست برگزاری چه شد، گفت: من امروز به سالن رفتم، چرا که افراد زیادی را دعوت کرده بودیم. مردم و علاقمندان و مربیان و ورزشکاران البرزی نیز حضور داشتند و مراسم برگزار شد.

رئیس سابق هیأت اسکواش استان البرز در پاسخ به پرسش مجدد خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شما با چه سمتی در این مراسم حضور داشتید، گفت: به عنوان یک میهمان، چرا که اعضای هیأت بر اساس نظم خوبی که حاکم است، کارها و مسؤولیت‌های خود را می‌دانند و بر همان روش نیز امروز عمل کردند.

شینا تصریح کرد: رئیس جدید هیأت نیز تنها چند دقیقه به سالن آمد و به جای حضور در مراسم از افراد و اعضای هیأت می‌پرسید، این مجموعه سالانه چقدر درآمد دارد و بیشتر پیگیر درآمدها بود و حتی از کارکنان خدماتی درباره قیمت اجاره هر سانس را می‌پرسیدند.

* ماجرای عجیب پیامک اشتباهی رئیس فدراسیون اسکواش چه بود؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه چند ماه بود که رئیس فدراسیون اسکواش و مدیرکل ورزش و جوانان البرز پاسخ تماس‌های تلفنی وی را نمی‌دادند، گفت: آخرین تماس من با رئیس فدراسیون مربوط به زمان ثبت نام انتخابات هیأت رئیسه است، در آن زمان به آقای سلیمانی گفتم اگر می‌خواهید فرد دیگری برای ریاست هیأت انتخاب شود، به من بگویید که کاندیدا نشوم.

رئیس سابق هیأت اسکواش استان البرز ادامه داد: رئیس فدراسیون گفتند که حتما کاندیدا بشوم، حتی از او پرسیدم که رئیس اسبق هیأت اسکواش استان سیستان و بلوچستان می‌خواهد از البرز کاندیدا شود که آقای سلیمانی گفت، ایشان اگر کاری می‌توانست انجام دهد در همان سیستان و بلوچستان انجام می‌داد.

شینا تصریح کرد: ناگهان مطلع شدم که همین فرد به عنوان سرپرست هیأت البرز انتخاب شده و قرار است انتخابات را برگزار کند.

وی گفت: تلاش زیادی کردم تا با رئیس فدراسیون اسکواش صحبت کنم، اما موفق نشدم، بالاخره از طریق فضای مجازی موفق به صحبت با ایشان شدم و ایشان حرف‌هایی می‌زدند که ناگهان پیامی از طرف آقای سلیمانی رئیس فدراسیون دریافت کردم.

رئیس سابق هیأت اسکواش استان البرز ادامه داد: آقای سلیمانی می‌خواست این پیام را برای سرپرست جدید هیأت اسکواش البرز ارسال کند، اما به اشتباه برای من فرستاد که حاوی مطالب عجیب و غریبی بود. در این پیام از من به عنوان یک خائن یاد می‌کند و به سرپرست جدید می‌گوید پیش از آنکه من مظلوم نمایی کنم و صحرای کربلا به راه بیاندازم، دهان همه بدخواهان را ببندید!

شینا افزود: به ایشان پیام دادم و گفتم چرا من را خائن خطاب می‌کنی که به من پیشنهاد داد تا به عنوان مشاور در فدراسیون اسکواش کار کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که مگر می‌شود از مشاوره فردی که خائن است استفاده کرد، گفت: این پرسش را باید رئیس فدراسیون که از یک طرف من را خائن خطاب کرده و از طرف دیگر پیشنهاد مشاوره می‌دهد، پاسخ دهند.

* نباید ترکیب مجمع اسکواش البرز تغییر کند

وی تاکید کرد: این شیوه عزل و نصب‌ها در مورد کسی که پنج سال اسکواش البرز را از صفر به اینجا رسانده است، هرگز اخلاقی نبوده و با روحیات پهلوانی و جوانمردی در ورزش ما منافات دارد.

رئیس سابق هیأت اسکواش استان البرز افزود:‌ سرپرست جدید یکی از کاندیداهای انتخابات آتی است و نباید اجازه دهیم که وی ترکیب اعضای مجمع را با هدف رای آوردن در انتخابات تغییر دهد.

شینا گفت: همین انتقادها را هم به مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز که روز پنجشنبه پس از ماه‌ها موفق به صحبت با ایشان شدم، را مطرح کردم و آقای غفرانی گفتند اجازه دهید مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم شود و چند روز مانده به برگزاری انتخابات، سرپرست جدید را برکنار می‌کنیم که در پاسخ گفتم این شیوه هم اخلاقی نیست و با روح پهلوانی همخوانی ندارد.

* تاکنون هیچ کمکی از فدراسیون اسکواش دریافت نکرده‌ایم

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پنج سال قبل هیأت اسکواش بدون هیچ امکاناتی افتتاح شد و امروز ما یک سالن مجهز و استاندارد و بسیار خوب داریم و این در حالی است که حتی یک ریال هم برای این کارها از فدراسیون کمک نگرفتیم.

بهارک شینا رئیس سابق هیأت اسکواش استان البرز در پایان اظهار داشت: امیدواریم حاشیه‌ها به اسکواش نوپای البرز آسیبی وارد نکند و جوانان و نوجوانان البرزی ناامید و سرخورده نشوند و من به طور قطع در انتخابات آتی شرکت خواهم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار