کد خبر: ۳۱۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 25 October 2016


رئیس دانشکده محیط زیست اعلام کرد که تفاهم نامه همکاری میان دانشکده محیط زیست ایران و دانشگاه گریفیث استرالیا نهایی شد.

احمد طالبی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از باورهای ما در دانشکده محیط زیست این است که معضلات زیست محیطی محصول اشتباهات یک کشور نیستند و مجموعه ای از عوامل در رخ دادن آن موثرند، به همین دلیل حل کردن آنها نیز نیازمند ایجاد تعامل با دیگر کشورها و ایجاد یک وفاق بین المللی است.

وی افزود: مساله ای مانند ریزگردها که به یک بحران منطقه ای تبدیل شده است، دم دست ترین مثال در این حوزه است که نشان می دهد تعلل یک کشور می تواند چطور کشور همجوارش را با یک چالش پرهزینه مواجه کند.

طالبی با بیان اینکه مراکز علمی و دانشگاهی به عنوان اتاق های فکر باید نخستین گام ها را برای نزدیک شدن به هم و ایجاد بسترهای همفکری در زمینه محیط زیست بردارند، گفت: سال پیش 'موهند نواز'، مدیر خاورمیانه و شمال آفریقای دانشگاه گریفیت استرالیا که برای ارائه سخنرانی به دانشکده محیط زیست آمده بود، بعد از بررسی توانمندی ها و ظرفیت های دانشکده ابراز تمایل کرد که میان این دو مرکز علمی تفاهم نامه همکاری منعقد شود.

وی بیان داشت: تجربه قبلی ما در زمینه عقد تفاهم نامه و همکاری با دانشگاه های گوتینگن و کاسل آلمان، زاگرب کرواسی و بیروت لبنان ما را برای عقد تفاهم نامه با دانشگاه بزرگ گریفیث متقاعد کرد و به منظور بررسی تمامی زوایای کار، این امر به از طریق امور بین الملل دانشکده پیگیری شد.

طالبی با اشاره به اینکه دانشگاه گریفیث علاوه بر پتانسیل های علمی و آموزشی در 268 رشته 43 هزار دانشجو دارد، افزود: خوشبختانه این تفاهم نامه بعد از چند بار بررسی و با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران نهایی شد که امیدواریم بسترساز فعالیت های علمی و پژوهشی به ویژه در بخش محیط زیست شود.

رئیس دانشکده محیط زیست گفت: انجام پروژه های تحقیقاتی محیط زیستی به ویژه در خصوص تغییر اقلیم، ظرفیت سازی در داده های زیست محیطی و تبادل اطلاعات، ساماندهی برگزاری کارگاه های آموزشی و سمینارهای بین المللی به صورت مشترک، امکان تبادل دانش میان اعضای هیات علمی،کارشناسان و دانشجویان دو دانشگاه و همچنین بهره گیری از تجربه های آموخته در زمینه ارتقای کیفیت آموزشی از مهمترین بندهای این تفاهم نامه است.

دانشگاه گریفیث با بیش از 40 سال فعالیت، در چهار نقطه بریزبن استرالیا دارای کمپ (پردیس) های آموزشی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار