کد خبر: ۳۱۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 25 October 2016


دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز گفت: مبارزه و برخورد موثر با پدیده شوم قاچاق نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها است.

علی‌اکبر زارعی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در ماه‌های اخیر شاهد افزایش چشم‌گیر ماموریت‌ها و کشفیات نهادهای اطلاعاتی و انتظامی استان البرز در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده‌ایم.

وی افزود: در این راه دستاوردهای بسیار خوبی داشتیم و تعدادی از باندهای قاچاق متلاشی و مقادیر بسیار زیادی کالای قاچاق از متخلفان کشف و ضبط شده است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز تصریح کرد: این موفقیت‌ها دلایل مختلفی دارد که از جمله آنها می‌توان به برنامه‌ریزی و تمرکز دقیق در حوزه مبارزه با قاچاق کالا، هماهنگی و همکاری و تعامل دستگاه‌ها و نهادهای قضایی، اطلاعاتی، انتظامی و اجرایی و عزم جدی برای مقابله با این پدیده شوم اشاره کرد.

زارعی‌نژاد گفت: مهمترین کالاهای قاچاق کشف شده طی ماه‌های اخیر مربوط به پوشاک، لوازم منزل، قطعات خودرو، وسائل برقی، لوازم‌التحریر و لوازم آرایشی است.

وی در پاسخ به این پرسش که مقصد کالاهای کشف شده استان البرز بوده و یا تنها در این استان کشف شده است، بیان داشت: این موضوع بسیار مهمی است که باید به طور دقیق و کارشناسی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و پاسخ روشنی برای آن پیدا شود.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز افزود: استان البرز از موقعیت جغرافیایی خاصی برخوردار بوده و یکی از این موقعیت‌ها مربوط به نزدیکی به پایتخت و همجواری با استان تهران است.

زارعی‌نژاد ادامه داد: از سوی دیگر البرز دارای راه‌های ارتباطی ملی از جمله آزادراه تهران ـ کرج و آزادراه کرج ـ قزوین است و به نوعی به عنوان پل ارتباطی 13 استان از جمله استان‌های غربی با پایتخت به شمار می‌آید.

وی اظهار داشت: بنابراین بر اساس گزارش‌های مراجع قضایی و انتظامی در بازجویی از متهمان، مقصد بسیاری از کالاهای قاچاق کشف شده استان تهران است و البرز مقصد اصلی قاچاقچیان نیست.

زارعی‌نژاد در پایان تصریح کرد: به طور قطع برخورد با پدیده شوم قاچاق نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها است و تداوم موفقیت‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز در نهایت تاثیر بسیار مثبتی بر اقتصاد پایتخت خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار