کد خبر: ۳۱۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱ 25 October 2016


رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج با بیان اینکه یک خط زیرزمینی با ۱۰ خط روی زمین برابری می‌کند، گفت: اگر خط ۲ مترو کرج به بهره‌برداری برسد ۸۰ درصد از معضلات ترافیکی شهر حل می‌شود.

حجت‌الله غلامرضایی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: در حال حاضر شهر کرج با معضل ترافیکی بسیار شدیدی مواجه است.

وی افزود: نخستین طرح جامع کرج در سال 52 در یک محدوده‌ مشخص با جمعیت 100 هزار نفر به تصویب رسید و ابلاغ شد، اما حال با گذشت 43 سال از این وضعیت هم محدوده و هم جمعیت 20 برابر شده است ولی معابر و راه‌های قابل دسترس هیچ گونه افزایشی نداشته و این وضعیت به عنوان یک معضل بزرگ برای شهر به شمار می‌رود.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرج در ارتباط با طرح جامع حمل و نقل ترافیک که یک طرح بلندمدت است، گفت: اگر این طرح را به‌عنوان یک افق 10 ساله در نظر بگیریم باید دید خود را برای 50 سال آینده آماده کنیم که فقط 2 سال وقت لازم است که این طرح تهیه و ابلاغ شود.

غلامرضایی گفت: تقاطعاتی که در سطح شهر اجرا می‌شود برای کاسته‌شدن گره‌ است و این پروژه‌ها فقط به‌عنوان یک مسکن در شهر تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع حمل و نقل ترافیک در سال گذشته تصویب شد و با انجام دادن کارهای مطالعاتی آن به زودی ابلاغ می‌شود گفت: حدود 52 تقاطع در طرح جامع از سال قبل داشته‌ایم که 80 درصد 28 تقاطع آن اجرا شده است که جزو مصوبات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک به شمار می‌رود.

وی با توجه به اینکه در کرج 6 خط مترو به طول 96 کیلومتر وجود دارد که یک خط آن اجرا شده است، ادامه داد: خط 2 مترو کرج به طول 15 کیلومتر از کمالشهر تا میدان شهید سلطانی است که 15 کیلومتر آن حفاری و تونل آن آماده شده است.

غلامرضایی با اشاره به اینکه یک خط زیرزمینی با 10 خط روی زمین برابری می‌کند، تصریح کرد: اگر خط 2 مترو کرج به بهره‌برداری برسد 80 درصد از معضلات ترافیکی شهر حل می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرج با توجه به پیشرفت فیزیکی که مترو کرج از سال 84 تا کنون داشته است، گفت: این پیشرفت، پیشرفت خوبی نبوده است و فقط 30 درصد از این پروژه پیشرفت داشته در صورتی که هر ساعت از مترو بین 10 تا 20 هزار نفر را می‌تواند جابجا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار