کد خبر: ۳۱۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 25 October 2016


مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز گفت: بارش‌های پراکنده‌ای از عصر امروز در این استان آغاز خواهد شد.

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: همانطور که پیش‌تر نیز پیش‌بینی کرده بودیم، سامانه بارشی که روزهای اخیر در استان‌های شمالی و شمال غربی به ویژه حاشیه دریای خطر فعال بود، از امروز استان البرز را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی افزود: بر این اساس انتظار داریم که از عصر امروز بر میزان ابرها در این استان افزوده شده و دمای هوا نیز به صورت محسوسی کاهش یابد.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز تصریح کرد:‌ اثرگذاری این سامانه موجب کاهش سه تا چهار درجه‌ای دمای هوای اکثر نقاط استان البرز طی دو روز آینده می‌شود.

رحمانیان افزود: بنابراین انتظار داریم دمای هوای شهرستان کرج که طی روز گذشته حداکثر 21 درجه بالای صفر بود، در روز چهارشنبه با کاهش سه‌ درجه‌ای به حداکثر 17 درجه بالای صفر برسد.

وی گفت: شرایط جوی و نوع و حجم ابرها به شکلی نیست که شاهد بارش باران باشیم، اما بارش‌هایی به صورت پراکنده به ویژه در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز بیان داشت: بنابراین با وجود فرارسیدن دومین ماه فصل پاییز، هنوز از نعمات الهی و بارش‌ها باران محروم هستیم.

رحمانیان افزود: به همین دلیل همچنان از شهروندان تقاضا می‌شود که در مصرف آب صرفه‌جویی داشته و با در نظر گرفتن میزان اندک نزولات آسمانی، در حفظ و نگهداری ذخایر ارزشمند آب همراهی لازم را با مسؤولان داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح شرایط جوی بیست و چهار ساعته مناطق مختلف استان البرز گفت: در این مدت اشتهارد با ثبت حداقل دمای 4 درجه بالای صفر و حداکثر 22 درجه، گرم‌ترین شهرستان استان البرز بود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز اظهار داشت: از سوی دیگر طالقان با حداقل یک درجه و حداکثر 17 درجه بالای صفر،‌ به عنوان خنک‌ترین شهرستان استان البرز شناخته شد.

رحمانیان در پایان تصریح کرد: ضمن اینکه طی بیست و چهار ساعته گذشته دیزین با حداقل یک و حداکثر 12 درجه بالای صفر، خنک‌ترین منطقه استان البرز بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار