کد خبر: ۳۱۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 25 October 2016


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های مهارت‌های فنی و حرفه‌ای با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدامین سازگارنژاد ظهر امروز با حضور در استان البرز و بازدید از هفدهمین دوره مسابقه‌های ملی و مهارت در مرکز تربیت مربی کرج در جمع خبرنگاران افزود: آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای یکی از مهمترین اقداماتی است که با جدیت دنبال شده و اهتمام ویژه‌ای بر این مسأله وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع آموزش‌های مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از ابتدای سال تاکنون 700 هزار نفر از افراد این مهارت‌ها را فراگرفته‌اند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه برای جذب در محیط های کار باید مهارت‌های خود را ارتقا دهیم، افزود: دراین راستا لازم است تا جوانان جویای کار و فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مختلف از این آموزش‌ها بهره گرفته تا بتوانند در محیط‌های کار سریع‌تر جذب شوند.

سازگارنژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سال گذشته نیز حدود یک میلیون و 300 هزار نفر در کشور مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند، ‌خاطرنشان کرد: برای طی کردن مسیر رشد و توسعه و جذب در محیط‌های کار باید حداقل یکی از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به درستی طی شود.

وی تأکید کرد: یکی از مهمترین مشکلات ما در بخش اشتغال عدم ارتباط قوی بین صنعت و دانشگاه است که متأسفانه این عدم تعاملات سبب شده است که دانشجویان کشور مهارت‌های کافی در زمینه اشتغال را نداشته باشند.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: با ارتباط بیشتر بین صنعت و دانشگاه و ایجاد پل ارتباطی قوی می‌توانیم دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را به محیط‌های کاری بیشتر آشنا کنیم و آینده بهتری را در زمینه اشتغال برای این افراد فراهم آوریم.

سازگارنژاد در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه در بخش دولتی اعتبارات اندک است،‌ بیان داشت: در ایجاد فرصت‌های شغلی باید استفاده از توان سرمایه‌گذاران نیز مد نظر باشد لذا برای هموار کردن اشتغال باید از توان این قشر نیز استفاده شود.

وی گفت: استفاده از توانایی‌های فارغ‌التحصیلان در محیط‌های کاری منوط بر دارا بودن مهارت‌ها کافی است لذا داشتن مهارت به عنوان یک هویت است که با توجه به همیت موضوع داشتن مهارت‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه سخنان خود به صندوق کارآفرینی امید کشور اشاره کرد و افزود: این صندوق به تمام مدال‌آوران و افرادی که می‌توانند دوره‌های آموزش مهارتی را بگذرانند در قالب شرکت تعاونی، شرکت خصوصی یا کارگروهی وام ارزان‌قیمت اعطا می‌کند.

هفدهمین دوره مسابقه‌های ملی مهارت از دوم ماه الی پنجم آبان‌ماه جاری در استان البرز در حال برگزاری است.

در این مسابقه 492 نفر از مهارت‌آموزان در 29 رشته با هم به رقابت می‌پردازند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار