کد خبر: ۳۱۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 25 October 2016


معاون وزیر،‌صنعت، معدن و تجارت ستان البرز گفت: تحقیقات ایران در زمینه فرآوری معدنی با رشد مواجه بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، مهدی کرباسیان ظهر امروز در نخستین سمپوزیوم بین‌المللی فعالان فرآوری مواد معدنی که در شهرک میثاق در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد اظهار داشت: توسعه و رشد تحقیقات ایران در زمینه فرآوری معدنی پس از مسئله برجام با رشد مواجه بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا و با استفاده از نظرات کارشناسان و محققان این مهم با رشد بیشتری همراه بوده است که توانسته‌ایم اقدامات مفیدی را در این زمینه انجام دهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون ایران در زمینه تحقیقات فرآوری مواد معدنی جزو پنج کشور اول جهان است، خاطرنشان کرد: تحقیقات در این زمینه در کشور با رشد قابل توجهی مواجه بوده است و توانسته‌ایم به رشد مطلوبی دست پیدا کنیم.

کرباسیان با بیان اینکه هم‌اکنون یکی از مهمترین اهداف دولت جلوگیری از خام فروشی معدنی است افزود: در این زمینه نیازمند نیز تحقیقات گسترده هستیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی بیان داشت: در این راستا شرکت‌های بین‌المللی معدنی که در منطقه فعالیت دارند، می‌توانند به جای ارسال نمونه‌های تحقیقاتی خود به کشورشان، با ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه مرجع در ایران تحقیقات خود را ادامه دهند.

این مسؤول این اقدام را گامی مهم جهت تعاملات و انجام فعالیت‌های مشترک عنوان کرد.

کرباسیان در ادامه سخنان خود از امضای تفاهمنامه همکاری آموزشی و اکتشاف عناصر نادر خاکی با سازمان زمین شناسی فنلاند خبر داد و بیان داشت: در این راستا نمایندگانی از کشور فنلاند و دانشگاه‌های معتبر از هند و ایران در حال ارائه راهکار و تحقیقات خود هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار