کد خبر: ۳۱۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵ 25 October 2016


رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران از ارتقای تعاملات بین‌المللی ایران در زمینه فعالیت‌های معدنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، غلامرضا ملاطاهری ظهر امروز در نخستین سمپوزیوم بین‌المللی فرآوری مواد معدنی که در شهرک میثاق ساوجبلاغ برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تعاملات پس از مسئله برجام قوت بیشتری گرفت و توانسته‌ایم در این زمینه به رشد و توسعه بیشتری دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: ایران توانسته در این زمینه تعاملات بین‌المللی بسیاری را کسب و در این زمینه به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کند.

رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران وابسته به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور، تأکید کرد: متأسفانه قبل از برجام، تحریم‌ها سبب شده بود که نتوانیم به اهداف خود دست پیدا کند لذا امروز و با لغو تحریم‌ها و با استفاده از توان متخصصان، و پیشکسوتان برجسته جهانی در این بخش گام‌های جدی برداشته شده است.

ملاطاهری خاطرنشان کرد: امروز ایران با برگزاری نخستین سمپوزیوم بین‌المللی فرآوری مواد معدنی توانسته میزبان نمایندگان شرکت‌های معدنی کشورهای شاخص فعال باشد.

به گفته وی این شرکت‌ها از کشورهای کانادا، آفریقای جنوبی، استرالیا، فنلاند و نیز شرکت‌های چند ملیتی هستند که در این سمپوزیوم شرکت کرده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی گفت: در این راستا و با برگزاری این سمپوزیوم همچنین سومین کارگاه آموزشی فرآوری سنگ آهن و فلزات پایه برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را گسترش روابط و تعاملات دو و چند جانبه با کشورهای همسایه و دیگر کشورهای منطقه از طریق ارایه خدمات آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌ای، عنوان کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار