کد خبر: ۳۱۷۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶ 25 October 2016


فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: 56 هکتار از اراضی ملی و دولتی استان از فروردین‌ماه تا پایان مهرماه سال‌جاری رفع تصرف و خلع ید شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، اردشیر جابری افزود: اجرای این رفع تصرف‌ها به استناد تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع طبیعی و اجرای احکام قضایی صادره از مراجع قضایی مبنی بر خلع ید صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت به استناد ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع طبیعی 62 فقره پرونده تخریب و تصرف به مساحت 98.5 هکتار تنظیم و جهت طی مراحل دادرسی تحویل مراجع قضایی شده است.

وی به اجرای طرح کنترل چرای دام در مراتع این استان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای طرح کنترل دام به استناد ماده 44 قانون حفاظت و بهره‌برداری از مراتع، 37 فقره پرونده تخلف دامی به تعداد 16 هزار و 806 راس دامی تنظیم و تحویل مراجع قضایی گردیده است.

جابری همچنین با اشاره به آتش سوزی‌های واقع شده در مراتع استان، بیان داشت: در این مدت 26 فقره آتش‌سوزی اتفاق افتاده که مساحتی بالغ بر 29 هکتار را درگیر کرد که با اقدام به موقع و با بهره‌گیری از جوامع محلی و ساکنین عرصه‌های مذکور و همچنین دستگاه‌های مسؤول در این حوزه، به موقع اطفاء و از بروز خسارت‌های بیشتر در این حوزه جلوگیری به عمل آمده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار