مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت کرمانشاه:
مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه واکسیناسیون تنها راه پیشگیری از آنفولانزا نیست، گفت: افرادی که در معرض خطر هستند، می‌توانند از واکسن آنفولانزا استفاده کنند.
کد خبر: ۳۱۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷ 26 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،حسین بیگلر‌ی امروز اظهار داشت: آنفولانزا یک‌ بیماری ویروسی واگیردار است که با علائمی مانند سرفه، عطسه، تب‌ناگهانی، سردرد و دردعضلانی همراه است.

وی آنفولانزا را نوع شایعی از سرماخوردگی دانست و گفت: این روزها با سرد شدن هوا برخی مردم مبتلا به آنفولانزا می‌شوند و اکثر مردم نیز در راستای پیشگیری واکسن آن را تزریق می‌کنند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم به‌دلیل ترس از این واکسن از تزریق آن خوداری می‌کنند، گفت: واکسن آنفولانزا واکسن سرماخوردگی نیست فقط در برابر آنفولانزا که شدیدترین ویروس ایجادکننده عفونت‌های تنفسی است حدود 85 تا 90 ایمنی ایجاد می‌کند.

این مسؤول با بیان اینکه این واکسن هیچ نقشی در پیشگیری از سرماخوردگی و گلودردهای چرکی باکتریال ندارد، ادامه داد: لازم به ذکر است بعد از تلقیح واکسن آنفولانزا 2 هفته طول می‌کشد تا ایمنی مطلوب در بدن ایجاد شود.

وی متذکر شد: تزریق واکسن آنفولانزا برای همه مردم توصیه نمی‌شود، فقط گروهی از افراد که در معرض خطر از لحاظ شغلی و یا بیماری هستند می‌توانند استفاده کنند.

به گفته بیگلری، تزریق واکسن آنفولانزا برای پزشکان، پرستاران شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی‌، پرسنل اورژانس، دامپزشکان، محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط زیست، کودکان زیر پنج سال، سالمندان، بیماران دچار نارسایی مزمن کبدی و کلیه، بیماران دیالیزی، بیماری‌های قلبی و ریوی مزمن، زنان باردار، مبتلایان به دیابت پیشرفته و کنترل نشده‌، بیماران شیمی‌درمانی، مبتلا به سرطان و افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند توصیه می‌شود.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: واکسیناسیون تنها راه پیشگیری از آنفولانزا نیست در این مورد باید افراد نیز نکات بهداشتی را رعایت کنند و از مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها و کورتن‌ها خودداری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار