کد خبر: ۳۲۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 30 October 2016


رئیس اتحادیه پوشاک کرج با بیان اینکه اتحادیه پوشاک با همکاری نیروی انتظامی و اداره اماکن ساماندهی ویترین صنف‌های پوشاک را آغاز کرده است، گفت: با واحدهای واجد مانکن‌های مروج فرهنگ غربی برخورد می‌شود.

میراسماعیل صدیق در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج با اشاره به بحث ویترین‌های واحدهای پوشاک اظهار داشت: اتحادیه پوشاک مدتی است که روی بحث ویترین‌های واحدهای پوشاک در حال فعالیت است.

رئیس اتحادیه پوشاک کرج با بیان اینکه مانکن‌هایی در ویترین واحدهای صنفی موجود بود که خیلی مورد پسند نبوده و فاقد پوشش درست بودند، افزود: نوع پوشش مانکن‌ها به نوعی نشان‌دهنده نوع استفاده از البسه و مد روز برای خریداران بوده است.

وی با اشاره به اینکه پوشش مانکن‌ها به نوعی ترویج فرهنگ غربی بوده است، گفت: حتی برخی از البسه‌ای که در منزل استفاده می‌شوند به سبب اینکه در واحد صنفی بر تن مانکن و در معرض دید به صرف فروش بوده است، سبب استفاده خریداران در بیرون از منزل شده است.

صدیق با بیان اینکه اتحادیه پوشاک با همکاری نیروی انتظامی و اداره اماکن ساماندهی ویترین صنف‌های پوشاک را آغاز کرده است، ادامه داد: باید مانکن‌هایی که دارای سر هستند یا به نوعی ترویج فرهنگ اشتباه را دارند، از ویترین واحدهای صنفی جمع‌آوری شوند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مانکن‌هایی به حالت چوبی با ظاهری شکیل وجود دارد که واحدهای صنفی می‌توانند از آنها استفاده کنند.

رئیس اتحادیه پوشاک کرج با اشاره به اینکه یکی از قوانین عدم نمایش کراوات و پاپیون در داخل ویترین‌ها است، بیان کرد: فروش آنها موردی ندارد ولی نباید در ویترین گذاشته شود.

صدیق با بیان اینکه برای اجرای این طرح در حال حاضر در مرحله ارسال پیامک، تذکر و اطلاع‌رسانی به واحدهای صنفی هستیم، افزود: اگر واحد صنفی اقدام به اجرای طرح نکند و بر داشتن مانکن‌های قبلی اصرار ورزد، واحد پلمب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد واحدهای صنفی در کرج اقدام به تعویض مانکن‌ها کرده‌اند، گفت: واحدهای صنفی که مقررات را رعایت می‌کنند، اتحادیه در مواردی چون تعزیرات، بازرسی، حق عضویت، دادن فروش فوق‌العاده و حراج به آنها کمک کرده و از ابزار تشویقی استفاده می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار