کد خبر: ۳۲۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 31 October 2016


عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج با اشاره به مشکلات مختلف بافت های فرسوده شهری گفت: هرچند تصمیم های خوبی در این زمینه اتخاذ شده ، اما باید برای بازسازی بافت های فرسوده و غیر مقاوم شهری زودتر وارد عمل شویم.

دکترمحمدصادق باغستانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بحث ساخت و سازها و بافت های فرسوده متاسفانه از آسیب های جدی کلانشهر کرج است زیرا اگر بحران یا مشکل طبیعی پیش بیاید بافت های فرسوده به طور قطع آسیب پذیرترین ها هستند.

وی ادامه داد: یکی از مواردی است که باید به آن توجه کرد موضوع ایجاد دفاتر تسهیل گری بافت های فرسوده در شهر کرج است که به تازگی در شورای شهر تصویب شده است.

باغستانی گفت: براساس این مصوبه باید مردم را تشویق و ترغیب کرد تا بافت های فرسوده را بازسازی کنند تا در مواقع بحران دچار مشکل نشوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر کرج ، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گسترده در این زمینه را ضروری دانست و بیان داشت:2 میلیارد ریال برای بستر سازی و تاسیس دفاتر تسهیل گری مصوب شده است که با آموزش و اطلاع رسانی باید با سرعت دراین بخش حرکت کرد.

باغستانی افزود: توزیع برشورهای اطلاع رسانی در محله ها و مناطق مختلف کرج برای بازسازی بافت های فرسوده از نیازهای اساسی است که انتظار می رود مدیریت شهری در این زمینه با کمک رسانه های جمعی اهتمام ورزد.

عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج گفت: البته باید بیشتر ازاین قوانین را تسهیل کرد و مشوق هایی قرار داد چرا که در تهران با همین تشویق ها کارهای خوبی انجام شده است.

وی تاکید کرد که دربافت های فرسوده و غیرمقاوم به طور جدی تری وارد عمل شویم و این یکی از دغدغه هایی است که به آن بیش از پیش باید توجه شود.

باغستانی گفت: در سال های گذشته به این مقوله نگاه ویژه نشده و اقدام خاصی هم صورت نگرفته است اما امروز باید با در نظر گرفتن مشوق ها ، مردم را به بازسازی سیمای فرسوده کلانشهر کرج ترغیب کنیم .

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر کرج اظهار داشت: ما نباید شاهد گسترش بافت های فرسوده باشیم چرا که در برخی از مناطق بافت های فرسوده خارج از ضوابط فنی و مهندسی گسترش می یابد، بافت هایی که سست و غیر استاندارد هستند وهرچند ممکن است که سازه آن هم جدید باشد .

وی افزود: گسترش ساخت وسازهای غیرمقاوم برای آینده کرج هزینه بر و خطرساز خواهد بود و ضرورت دارد تا با فرهنگ سازی مردم را به ساخت وساز قانونی و مستحکم تشویق کنیم.

*** قطار شهری کرج را به سرانجام برسانیم

عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج با اشاره به اینکه مدیریت حمل ونقل عمومی در این کلانشهر پرجمعیت و آلوده به لحاظ زیست محیطی نیاز به سازوکار مناسب دارد ، گفت: امروز موضوع قطار شهری که نیازهای اساسی شهر است دچار ابهام و مشکلاتی شده است.

وی اظهار داشت: قطارشهری یکی از طرح های مهم مدیریت شهری است اما موضوع پیمانکارو عزم مدیریت شهری دچار ابهام و مشکلاتی است، ورود عوامل غیر از مدیریت شهری و نگاه برون سازمانی مقداری تعلل و تاخیر ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: فشار برخی دستگاه های ملی در این بخش به جای سرعت در کار مردم روند پروژه را کند و دچار تاخیر کرده است .

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اجرای موفق چندین پروژه قطار شهری در تهران ، اصفهان ، مشهد و سایر مناطق کشور،اظهار داشت: این درحالی است که پروژه قطار شهری کرج پس از سال ها هنوز با تاخیر در بهره برداری روبرو است.

وی ادامه داد: عدم شفافیت و در نهایت مسائل حقوقی پیمان باعث تعلل در پروژه قطار شهری کرج شده است ضمن اینکه همه مسئولان استانی نگاهشان این است که این موضوع سریع تر خاتمه یابد اما موضوع حقوقی است و باید مراحلش طی شود.

باغستانی افزود: پیچیدگی هایی در این موضوع است که کار را با تاخیر روبرو کرده است، اگر مجموعه ای توانمند است(شرکت پیمانکاری سابیر) نباید اصرار بر روی کار داشته باشد و می تواند در جاهای دیگر سرمایه گذاری کند اصرار بیش از حد مجموعه نیز جای تامل دارد و با معطل ماندن همه سرمایه های این شرکت و مدیریت شهری جای سئوال دارد.

وی یادآور شد:سال گذشته کودکستان ها و مدارس کرج به خاطر آلودگی هوا تعطیل شدند و این یعنی بحران و اگر مدیریت نکنیم مشکلی بر مشکلات دیگر افزوده خواهد شد.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال یکی از راهکارها برای برون رفت از کاهش آلودگی هوا طرح موضوع تعطیلی پنجشنبه ها است که این موضوع در جای خود با مباحث دیگری باید بررسی شود لیکن امروز ایجاد زیر ساخت ها مانند قطار شهری از نیازهای اساسی است.

باغستانی گفت: باید کار تلاش و بهره وری را در جامعه بالا ببریم و اگر تعطیلاتی اتفاق بیفتد و باعث بهره وری بیشتر شود خوب است و اگر از میزان کار کاسته شود تهدید است و باید برای این موضوع بیشتر از این کار کارشناسی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در بحث نظارت برعملکرد ها و فعالیت ها باید بیشتر ازاین فعالیت کرد و در بسیاری از حوزه ها به دلیل عدم نظارت آسیب می بینیم و بحث نظارت باید در همه حوزه ها باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: کرج به دلیل بافت و ساختاری که از قومیت های مختلف دارد با مشکلات اجتماعی روبرو است دراستان های دارای جمعیت بومی ثبات فرهنگی بیشتری وجود دارد و در کرج به علت تعدد اقوام که ضمن اینکه می شود از این فرصت استفاده کرد در برخی حوزه ها دچار مشکل هستیم .

وی گفت: در بخش ساماندهی دستفروشان، آسیب های اجتماعی ، حوزه فرهنگی و زیر ساخت های ورزش به اقدامات موثری نیاز داریم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان مدیریت شهری تعامل خوبی داشته و در ماه های گذشته 24هزار مترمربع زمین به دانشگاه علوم پزشکی استان واگذار شد.

وی عدم دریافت عوارض در ساخت و ساز های بهداشتی درمانی را از اقدامات موثر مدیریت شهری کرج نام برد و گفت: به موازات این نیز اجرای طرح تحول سلامت و تلاش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به راه اندازی 1200 تخت درمانی پس از سال های متمادی در کرج انجامید.

وی ادامه داد:تجهیز و راه اندازی بیمارستان کوثر در کرج ،توسعه بیمارستان رجایی و واگذاری یک هزارمتر مربع زمین برای مراکز درمانی درحصار کرج از رخدادهای خوبی بخش سلامت استان البرز در ماه های اخیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار