کد خبر: ۳۲۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 31 October 2016


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز با تأکید بر استمرار طرح برخورد با خودروهای دودزا در این استان گفت: این طرح با هدف کاهش و رفع آلودگی هوا اجرایی شده است.

همایون شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات و طرح‌هایی که از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز اجرایی می‌شود، طرح برخورد با خودروهای دودزا است.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از رانندگان بدون توجه به نقش دودزا بودن خودروی خود در آلودگی هوا، ‌همچنان با این عیب خودرو در سطح شهر تردد می‌کنند که در این راستا پلیس بدون هیچ تعارفی با این افراد برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز با تأکید بر اینکه ایجاد و راه‌اندازی مراکز معاینه فنی با هدف رفع عیوب خودروها بوده است، افزود: لازم است تا رانندگان برای رفع مشکل خودروهای خود به این مراکز مراجعه کرده و کارت معاینه فنی را نیز همیشه به همراه داشته باشند.

شریفی در ادامه به اجرای طرح برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا در این استان اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا طی ماه گذشته بیش از یک‌هزار و 940 خودرو دراین استان اعمال قانون شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تمام این خودروها از آلایندگی بالایی برخوردار بوده‌اند، افزود: در این راستا از یک‌هزار و 940 خودروی توقیف شده، تعداد یک هزار و 635 خودرو فاقد معاینه فنی بوده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دودزا بودن و نداشتن کارت معاینه فنی به عنوان یک نقص محسوب می‌شود لذا لازم است تا رانندگان به این مهم توجه کنند که در غیر این صورت پلیس با آنان برخورد قانونی و قاطعی را خواهد داشت.

شریفی تأکید کرد: با توجه به اینکه استان البرز نیز جزو استان‌هایی با آلایندگی بالا است لذا طرح برخورد با خودروهای دودزا استمرار داشته و به صورت ویژه در این استان اجرایی شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه حرکت وسایط نقلیه دودزا اعم از خودرو و موتورسیکلت ممنوع است، افزود: پلیس در صورت مشاهده هرگونه خودروی آلاینده بدون هیچ تعللی آن را به پارکینگ منتقل می‌کند.

به گفته این مسؤول در این راستا و با انتقال خودرو به پارکینگ، آنها پلاک تعمیرگاه می‌گیرند و صاحبان این خودروها باید نسبت به تعمیر و رفع آلایندگی اقدامات لازم را انجام دهند.

شریفی با اشاره به اینکه هم اکنون 13 مرکز معاینه فنی خودرو دراستان البرز فعال است،‌ گفت: بر این اساس یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار