کد خبر: ۳۲۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 31 October 2016


مدیر ناحیه سه آموزش و پرورش شهرستان کرج گفت: امسال با استقبال کم‌نظیر دانش‌آموزان و اولیای آنها برای حضور در مناطق عملیاتی در قالب کاروان‌های راهیان نور هستیم.

عبدالکریم رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: آموزش و پرورش در نظام مقدس جمهوری اسلامی، همانطور که از نام این وزارتخانه نیز مشخص می‌شود، تنها وظیفه علم‌آموزی به دانش‌آموزان را بر عهده ندارد.

وی افزود: به طور قطع مهمتر از علم‌آموزی به نوجوانان و جوانان، پرورش فکری و روحی آنها است و اگر فردی دارای تحصیلات عالیه باشد، اما از نظر فکری و روحی به درستی تربیت نشده باشد، نمی‌تواند فرد مفیدی برای خود و جامعه باشد.

مدیر ناحیه سه آموزش و پرورش شهرستان کرج تصریح کرد: بنابراین بخش مهمی از تلاش اولیای مدرسه و فرهنگیان و معلمان و به طور کلی مدیریت آموزش و پرورش کشور به ویژه در استان البرز و شهرستان کرج، در حوزه مسائل تربیتی صرف می‌شود.

رستمی با اشاره به برقراری نظم، آرامش و امنیت در ایران اسلامی گفت: ما شرایط بسیار خوبی را تجربه می‌کنیم و این در حالی است که کشورهای همسایه و منطقه‌ای ما، با انواع مشکلاتی از جمله درگیری‌های قومی و قبیله‌ای، جنگ، خونریزی‌ و جنگ‌های داخلی دست به گریبان هستند.

وی بیان داشت: علت اصلی اینکه ما در این محیط آرام و همراه با امنیت و آسایش زندگی می‌کنیم، این است که از هدایت‌های ولایت برخوردار بوده و جوانان ما در دوران دفاع مقدس از آرامش و امنیت خود گذشتند تا کشوری امن و آباد برای نسل‌های آینده داشته باشیم.

مدیر ناحیه سه آموزش و پرورش شهرستان کرج با اشاره به توطئه‌های روزافزون دشمنان اسلام و انقلاب علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران افزود: اگر ما روحیه حاکم در دوران دفاع مقدس که مهمترین آنها بهره‌مندی از فرهنگ ولایت‌مداری و شهادت‌طلبی است را در خود تقویت نکنیم، به طور قطع در برابر توطئه‌های دشمنان خلع سلاح می‌شویم.

رستمی یکی از مهمترین راه‌های انتقال پیام شهدا و امام شهیدان (ره) به نسل جوان را اجرای برنامه کاروان راهیان نور توصیف کرد و گفت: هر ساله گروه‌های متعدد دانش‌آموزی از شهرستان کرج در این برنامه فرهنگی – معنوی شرکت می‌کنند.

وی اظهار داشت: امسال با استقبال کم‌نظیر دانش‌آموزان و اولیای آنها دانش‌آموزان شهرستان کرج به ویژه در ناحیه سه روبه‌رو بودیم که این امر نشان دهنده اثرگذاری این برنامه است.

مدیر ناحیه سه آموزش و پرورش شهرستان کرج در پایان تصریح کرد: به همین دلیل اعزام کاروان راهیان نور از جمع دانش‌اموزان ناحیه سه کرج در سال تحصیلی 96 – 95 زودتر از سال‌های گذشته آغاز شده و تا پایان سال جاری بیش از 700 دانش‌آموز از این ناحیه به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار