کد خبر: ۳۲۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 31 October 2016


مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز گفت: هم‌اکنون سرانه فضاهای ورزشی در این استان تنها 38 سانتی‌مترمربع است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، امیر غفرانی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه سرانه‌های ورزشی در استان البرز یکی از مهمترین اقداماتی است که باید با برنامه‌ریزی‌های انجام شود افزود: هم‌اکنون سرانه فضاهای ورزشی در این استان تنها 38 سانتی‌مترمربع است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان البرز دارای نخبگان ورزشی بسیاری است لذا لازم است تا با فراهم کردن بسترهای لازم مسیر رشد و تحول را در این مهم ایجاد کرده و با حمایت از ورزشکاران آنان را به سمت فعالیت‌های بیشتر ورزشی سوق دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز تأکید کرد: استان البرز با توجه به تمام محدودیت‌های و کمبود امکانات ورزشی اما در تربیت و پرورش ورزشکاران اقدامات بسیار مناسبی را انجام داده است و ورزشکاران نیز توانسته اند با کسب مدال‌های مختلف استان البرز را در بین استان‌های دیگر کشور در جایگاه و رتبه برتر قرار دهند.

غفرانی تصریح کرد: وجود استعدادهای ورزشی در این استان می‌طلبد تا با ایجاد بسترهای لازم مسیر رشد و پیشرفت آنها را فراهم کرده و نخبگان ورزشی در این استان را بیش از پیش مورد حمایت قرار دهیم.

وی یکی از مهمترین اتفاقات در استان را درخشش پارالمپیکی‌های البرزی عنوان کرد و بیان داشت: در مسابقات پارالمپیک نیز شاهد درخشش 2 ورزشکار البرزی بودیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز تأکید کرد: استان البرز در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله اسکی،‌ کشتی، دوچرخه سواری و ووشو دارای جایگاه بسیار بالایی است.

به گفته غفرانی این استان همچنین رشته‌هایی همچون اتومبیلرانی، هندبال، کبدی و شنا نیز دارای جایگاه بالایی است و جزء 5 استان برتر کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سرانه ورزشی البرز برای هر فرد تنها 38 سانتی مترمربع است، گفت: استانی با 2 میلیون و 500 هزار نفر نیازمند توجه بیشتر از سوی مسؤولان است و لازم است تا در این زمینه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

غفرانی با اشاره به اینکه سرانه ورزشی در این استان با استانداردها فاصله دارد افزود: باید از ظرفیت خیران نیز برای رسیدن به استانداردها در زمینه ورزشی استفاده کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در ادامه سخنان خود به ورزشگاه 6 هزار نفری مجموعه انقلاب کرج، اشاره کرد و بیان داشت: توسعه و ساخت ورزشگاه‌ها باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین به توسعه و تخصصی شدن خدمات در ورزش همگانی تأکید کرد و افزود:‌ توسعه بسترهای ورزش همگانی و فراهم کردن این مهم به منظور در دسترس بودن همه مردم نیز باید به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های مسؤولان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار