کد خبر: ۳۲۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 31 October 2016


مدیرعامل آب منطقه‌ای استان البرز گفت: با توجه به آمار موجود امسال بارش‌های پاییزی در استان البرز با کاهش بسیار مواجه بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، بهزاد پارسا ظهر امروز در جلسه شورای منابع آب استان البرز اظهار داشت: کمبود و محدودیت‌های منابع آبی همچنان در کشور وجود دارد و امسال نیز میزان بارش‌های پاییزی نسبت به سال گذشته 81 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: استفاده از الگوهای مصرف و توجه به درست مصرف کردن آب یکی از مهمترین اقداماتی است که باید به درستی در بین مردم انجام شود.

این مسؤول با تأکید بر اینکه از ابتدای سال آبی تاکنون تنها 9 میلی متر بارش داشته ایم افزود:‌ همین میزان آب نشان می‌دهد که ما نسبت به یال گذشته 81 درصد کاهش بارش‌ها را داشته‌ایم.

پارسا در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه استان البرز به دلیل مهاجرپذیر بودن دارای جمعیتی بسیار بالا است بیان داشت: حفظ منابع آب یکی از مهمترین مسائلی است که باید بسیار به آن توجه شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بعد از استان بوشهر بیشترین میزان رشد جمعیت را در استان البرز شاهد هستیم، ‌گفت: هم‌اکنون دو میلیون و 18 متر مکعب کل ظرفیت و پتانسیل آب استان است.

به گفته پارسا در این راستا یک میلیون و 263 هزار مترمکعب آن آب‌های سطحی و 755 میلیون مترمکعب آب‌های زیرزمینی است.

وی با اشاره به احتمال کمبود آب شرب خاطرنشان کرد: البته این کمبود در حالی اتفاق می‌افتد که روند رشد جمعیت به همین شکل ادامه پیدا کند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به افزایش چاه‌ها در استان البرز تأکید کرد: متأسفانه همچنان شاهد افزایش چاه‌های این استان هستیم که این روند ضرر بسیاری را به ظرفیت‌های آب در استان می رساند.

پارسا افزود: در این راستا باید از طرح‌های توسعه نوین آبیاری در بخش کشاورزی استفاده کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار