کد خبر: ۳۲۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸ 31 October 2016


مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در این شهرستان انجام داد توسعه خدمات کشاورزی است.

محرم‌علی اسدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: ظرفیت‌های کشاورزی در شهرستان ساوجبلاغ بسیار بالا است و می‌تواند به عنوان قطب کشاورزی برای استان محسوب شود.

وی با اعلام اینکه توسعه خدمات رسانی به کشاورزان می‌تواند ما را در توسعه محصولات کشاورزی یاری دهد افزود: در این راستا باید تلاش شود تا مشکلات بخش کشاورزی در این شهرستان مرتفع شده به سمت توسعه و تحولات اساسی پیش برویم.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه توسعه کشاورزی می‌تواند تأثیرات بسیار زیادی را در توسعه اقتصادی نیز داشته باشد، خاطرنشان کرد:‌ با توجه به شعار امسال با نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید کشاورزی در این شهرستان را رونق بیشتری بخشید تا علاوه بر توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال به سمت توسعه اقتصادی نیز پیش برویم.

اسدزاده در ادامه سخنان خود به موفقیت یک کشاورز ساوجبلاغی اشاره کرد و گفت:‌ یک کشاورز ساوجبلاغی موفق به برداشت هلوی پاییزه با تلاش تحقیقاتی 14 ساله شد.

وی تأکید کرد: این کشاورز با تحقیق و پژوهش موفق شده است نهالی را به ثمر برساند که تحولی بزرگ را در تولید هلو در خارج از فصل ایجاد کند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ افزود:‌ ارقام هلو در باغداری 5 نوع است که فصل برداشت آن اواسط بهار و فصل تابستان است.

به گفته اسدزاده اما هلوی این باغدار ساوجبلاغی در آبان‌ماه برداشت می‌شود و در برابر سرما مقاوم است.

به گفته اسدزاده در شهرستان ساوجبلاغ 5 هزار هکتار باغ هلو وجود دارد که 30 درصد محصول آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار