مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کرمانشاه، از تشکیل و راه اندازی بنیاد خیران مسجد ساز در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ 01 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام جواد کرمی روز سه شنبه در نشست خیران مسجد ساز گیلانغرب گفت: بنیاد خیران مسجد ساز با تلفیقی از مسوولان کشوری، استانی و شماری از خیران با هدف نهضت مسجد سازی در استان کرمانشاه تشکیل شده است.
وی بر لزوم عزم جدی و اهتمام بیشتر مسوولان برای احیا و ترویج فرهنگ مسجد سازی در کرمانشاه تاکید کرد و اظهارداشت: این استان از حیث تعداد مسجد، از استان های محروم کشور است.
وی بیان کرد: تشکیل شناسنامه برای همه مساجد استان به منظور بررسی وضعیت موجود در دستور کار است تا براین اساس در زمینه کمک به مساجد تصمیم گیری شود.
وی شمار مساجد در استان کرمانشاه را بین یک هزار و 250 تا یک هزار و 400 مسجد ذکر کرد و گفت: با بررسی های صورت گرفته و بر اساس جمعیت موجود، این استان با کمبود یک هزار و 240 مسجد مواجه است.
مسوول قرارگاه بسیج سازندگی کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه در سخنانی گفت: این قرارگاه با شعار مردمداری، مردم یاری و محروم نوازی، طرح های مختلف عمرانی ازجمله احداث مساجد در سطح این استان را رصد می کند.
سرهنگ منصور فتاحی اضافه کرد که در 2 سال اخیر 14 میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و تکمیل یک هزار و 40 طرح عمرانی توسط بسیج سازندگی در سطح استان کرمانشاه هزینه شده است. 
وی افزود: از مجموع طرح های عمرانی اجرا شده توسط قرارگاه بسیج سازندگی استان کرمانشاه، 113 طرح مربوط به مسجد سازی است.
وی از تشکیل قرارگاه پیشرفت و آبادانی در بسیج سازندگی در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد و گفـت: همسو با اجرای این طرح ، مشکلات مربوط به دهستان های استان کرمانشاه در همه عرصه های زیرساختی شناسایی می شود.
مسوول قرارگاه بسیج سازندگی استان کرمانشاه ادامه داد: در مرحله نخست اجرای این طرح، دهستان ویژنان شهرستان گیلانغرب به علت ضریب بالای محرومیت، برای تقویت بنیه فرهنگی و احداث مسجد در اولویت سالجاری قرار گرفته است. 
امام جمعه گیلانغرب نیز در سخنانی با بیان اینکه 207 روستای این شهرستان به همراه 2 شهر گیلانغرب و سرمست تنها 45 مسجد دارد، بر ضرورت توجه بیشتر مسوولان در امر مسجد سازی تاکید کرد.
حجت الاسلام محمد طاها مهری از احداث یک مسجد در شهر گیلانغرب با صرف 2 میلیارد ریال اعتبار توسط دو خانم خیر و نیکوکار خبرداد و گفت: تاکنون 45 درصد احداث این مسجد در دست اقدام است.
فرهاد همتی معاون فرماندار گیلانغرب نیز از تخصیص 6 میلیارد و 450 میلیون ریال اعتبار برای تکمیل و توسعه مساجد حوزه علمیه و حسینیه های این شهرستان در سال جاری خبرداد و افزود: این اعتبار 10 درصد مجموع اعتبارهای شهرستان در سالجاری است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار