کد خبر: ۳۲۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹ 01 November 2016


به مناسبت روز دانش آموز مدرسه خیرساز حضرت رباب (س) روز سه شنبه با حضور خانواده های معظم شهدا، خیرین و مسئولان استانی در اشتهارد استان البرز مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در آیین افتتاحیه این مدرسه خیرسازگفت: آموزش و پرورش مهمترین نهاد فرهنگی در عرصه تعلیم و تربیت محسوب می شود که در ایجاد زیرساخت های مناسب آموزشی و تجهیزاتی نیاز به حمایت مسئولان ، خیرین و مشارکت های اولیاء دارد.

خسرو ساکی اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت جامعه به ویژه استان البرز برای پاسخ دهی به نیازهای دانش آموزان در بخش آموزشی و مسائل تربیتی نیاز به حمایت همه جانبه دلسوزان از این عرصه مهم دارد.

وی ضمن قدر دانی از دلسوزی خیرین مدرسه ساز در ساخت و آماده سازی فضاهای آموزشی در این استان که با کمبود خاص فضای آموزشی روبرو است یادآور شد: اگر حرکت خداپسندانه خیرین نیک اندیش درتامین فضاهای آموزشی در البرز صورت نمی گرفت با مشکلات مختلفی از جمله سه یا چند شیفته شدن مدارس روبرو می شدیم.

وی از خیرین مدارس به عنوان ایثارگران جامعه در عرصه تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: با حرکت معنوی این عزیزان مدارس در مناطقی از استان البرز که با کمبود فضای آموزشی روبرو بود در کوتاهترین زمان ممکن احداث شد.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز بیان کرد:گسترش فرهنگ مدارس خیری به دلیل نیاز استان به فضاهای آموزشی نیاز به نگاه مهربان خیرین دارد.

ساکی در ادامه به آمار جمعیت 430 هزار نفری دانش آموزان و 40 هزاری فرهنگیان در البرز پرداخت و خاطرنشان شد: جمعیت دانش آموزی این استان با جمعیت 17 استان کشور برابری می کند و رشد جمعیت دانش آموزی آن نیز به دلیل مهاجرت در سطح بالا قرار دارد.

به گفته وی رشد ساخت و آماده سازی مدارس در البرز باید سرعت گیرد زیرا تامین فضا آموزشی و تجهیزات مناسب نقش موثری در ایجاد انگیزه و رشد شاخص های کیفیتی تحصیلی دارد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز دراین آیین گفت: مدرسه خیرساز حضرت رباب (س) توسط یکی از پزشکان خیر به نام محسن هاشمی در منطقه ای کم برخوردار از شهرستان اشتهارد احداث شده است.

حسن مهرانی اظهار کرد: این مدرسه دخترانه در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر با زیربنای 900 متر مربع که 9 کلاسه است ساخته شده است.

وی بیان کرد: این مدرسه دخترانه دارای سالن ، نمازخانه و 5 اتاق اداری نیز می باشد.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز یادآور شد: این خیر نیک اندیش برای ساخت این مدرسه 900 میلیون تومان هزینه کرده است.

به گفته وی دانش آموزان ایران اسلامی از استعداد بالایی در عرصه علمی ، پژوهشی و مهارتی برخوردار هستند به همین دلیل خیرین نیک اندیش در راستای توسعه علمی کشور گام بر می دارند تا نام ایران و ایرانی توانمند در جهان طنین انداز شود.

در این آیین دانش آموزان برنامه های مختلف فرهنگی - هنری اجرا کردند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به یاد امام و شهدا و سپاس از اقدام خداپسندانه خیرین نیک اندیش به اهتزاز در آوردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار