کد خبر: ۳۲۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱ 01 November 2016


رئیس اداره دامپزشکی ساوجبلاغ گفت: تمام دام و طیور موجود در این شهرستان تحت کنترل دقیق ماموران دامپزشکی قرار دارند.

فردین حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: گوشت سفید و قرمز یکی از اقلام اصلی در سبد غذایی خانوارهای ایرانی به شمار می‌آید و روزانه مردم ما از محصولات دامی در وعده‌های مختلف غذایی استفاده می‌کنند.

وی افزود: نظارت بر سلامت دام و طیور و همچنین نظارت بر رعایت موازین بهداشتی در دامداری‌ها، مرغ‌داری‌ها و کارخانه‌های تولید فرآورده‌های خام دامی از جمله وظائف ذاتی دامپزشکی است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد: به طور قطع اگر کوچک‌ترین غفلتی در این زمینه داشته باشیم، با آلوده شدن فرآورده‌های خام دامی و یا ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان، سلامت جامعه به خطر افتاده و آسیب‌های جبران‌ناپذیری را متحمل می‌شویم.

حسین‌زاده گفت: در این راستا طرح‌های متعددی به صورت مداوم در این ساوجبلاغ از سوی مدیریت دامپزشکی و با تلاش شبانه‌روزی ماموران این سازمان انجام می‌شود.

وی بیان داشت: از جمله این طرح‌ها می‌توان به پایش مداوم سلامت دام و طیور و همچنین عملکرد و رعایت بهداشت و موازین قانونی در دامداری‌ها، مرغداری‌ها و به طور کلی کارخانه‌های تولید فرآورده‌های خام دامی و حتی کارخانه‌های تولید لبنیات اشاره کرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ افزود: طرح‌های فوق به صورت جدی و جهادی در این شهرستان اجرا می‌شود و در حال حاضر می‌توانیم به مردم و تمام شهروندان اطمینان دهیم که انواع گوشت سفید و قرمز، انواع دام و طیور موجود در ساوجبلاغ تحت کنترل دقیق ماموران دامپزشکی قرار دارند.

حسین‌زاده ادامه داد: به عنوان نمونه طی روزهای اخیر یک مانور بزرگ مقابله با آنفولانزای حاد پرندگان در ساوجبلاغ از سوی دامپزشکی داشتیم که این عملیات با حضور مسؤولان ارشد شهرستانی از جمله فرماندار ساوجبلاغ اجرایی شد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی صورت گرفته،‌ شاهد امنیت غذایی خوبی در این شهرستان هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: از شهروندان نیز انتظار داریم که مواردی که از سوی این سازمان اعلام می‌شود را رعایت کرده و هرگز از مراکز غیرمجاز و غیرقانونی عرضه دام سبک و سنگین زنده و یا فرآورده‌های خام دامی خریدی انجام ندهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار